در گفت‌وگو با پانا

حسن رحیمی: آدم‌آهنی نیستم که هر کاری می‌گویند، انجام دهم؛ بنویسید حسن رحیمی به خط پایان کشتی رسید

تهران (پانا) – پرافتخارترین آزادکار سبک‌وزن ایران در حالی که تنها 29 سال دارد و همچنان فرصت حضور در المپیک را داشت، تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفته است. او از وضع موجود ناراضی است و می‌گوید از آنجا که نگاه ابزاری به ورزشکار را دوست ندارد تصمیم به خداحافظی گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۲۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
حسن رحیمی: آدم‌آهنی نیستم که هر کاری می‌گویند، انجام دهم؛ بنویسید حسن رحیمی به خط پایان کشتی رسید

حسن رحیمی را باید پرافتخارترین کشتی‌گیر سبک‌وزن ایران را تا به امروز دانست. او مدال‌های رنگارنگی را برای کشتی ایران به ارمغان آورد. برنز المپیک ریو، طلا، نقره و دو برنز جهان، طلا و برنز بازی‌های آسیایی افتخارات حسن رحیمی در تاریخ کشتی ایران است که شاید تا سال‌ها آزادکاری نتواند این عملکرد را در سبک وزن تکرار کند. در روزهایی که درخشش رحیمی ادامه پیدا کرده بود، بخت با او یار نبود و بعد از المپیک ریو مصدوم شد و زیر تیغ جراحی رفت. رحیمی از دنیای کشتی دور شد تا دوباره با حضور غلام محمدی، به اردوی تیم ملی دعوت شود، هر چند که حضورش خیلی طولانی نبود و او تصمیم گرفت از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی کند.

رحیمی در گفت‌وگویش با پانا درباره تصمیمش درباره خداحافظی و آنچه بر او پس از المپیک ریو گذشته است، حرف زده است:

مهم‌ترین تصمیم حسن رحیمی را طی سال‌های اخیر باید در سال 97 دانست، جایی که اعلام کردی قصد خداحافظی از تشک کشتی داری؛ چرا چنین تصمیمی گرفتی؟

خیلی تلاش کردم تا دوباره به کشتی برگردم اما واقعا نشد. به نظرم هر آغازی، یک پایانی دارد و من هم به خط پایان کشتی رسیده بودم و باید خداحافظی می‌کردم. وضعی پیش آمد که نتیجه‌اش این شد که تصمیم به خداحافظی گرفتم، شما هم بنویسید حسن رحیمی به خط پایان کشتی رسید.

فکر نمی‌کردی با وضع جدید می‌توانستی باز هم افتخارآفرینی کنی؟

فکر نمی‌کنم. متاسفانه اتفاقات بدی در ورزش رخ می‌دهد که خوشایند من نیست. شاید خیلی‌ها دوست داشته باشند باز هم با چنین وضعی ادامه دهند اما من نمی‌توانم. با روحیه من این مسائل سازگار نیست و نمی‌توانم با چنین وضعی در ورزش باشم.

ولی علاقه‌مندان کشتی دوست نداشتند حسن رحیمی به این زودی خداحافظی کند.

مردم لطف دارند و من همیشه به آنها احترام می‌گذارم ولی وضع کنونی من طوری نبود که بتوانم ادامه بدهم.

از حرف‌هایت می‌شود این‌طور برداشت کرد که حسن رحیمی از موضوعی دلگیر است که تصمیم به خداحافظی گرفته است.

همان‌طور که گفتم شرایط خوب پیش نرفت، من کشتی‌گیر پنج مداله ایران هستم اما زمانی که خداحافظی کردم هیچ‌کس به من زنگ نزد یک خسته نباشید ساده بگوید. من این نگاه ابزاری به ورزشکار را دوست ندارم. به کشتی‌گیر وعده و وعید می‌دهند اما بعداً حتی سراغش هم نمی‌گیرند. من قبلاً دینم را به کشتی ادا کردم و خدا را شکر، به‌ اندازه خودم هم نتیجه گرفتم ولی این نگاه ابزاری را که وجود دارد دوست ندارم. من آدم‌آهنی نیستم که هر کاری را که می‌گویند انجام دهم.

بعد از خداحافظی قصد ورود به عرصه مربیگری را داری؟

نه؛ فعلاً چنین قصدی ندارم، به نظرم مربیگری از کشتی گرفتن سخت‌تر است. البته در آینده هدف و برنامه‌ام این است که به کار مربیگری بپردازم و به کشتی خدمت کنم.

انتخابات فدراسیون کشتی پیش رو است، پیش‌بینی‌ات از انتخاب و رئیس آینده فدراسیون کشتی چیست؟

امیدوارم هر کسی که انتخاب می‌شود اوضاع و احوال را به نفع کشتی پیش ببرد. دیروز در خبرها خواندم بزرگان کشتی وارد عرصه انتخابات شدند، امیدوارم هر کسی که لیاقت دارد رئیس شود.

رسول خادم سال‌ها رئیس فدراسیون کشتی ایران و سرمربی تیم ملی بود، تو هم تجربه کار با او را داری و زیر نظرش مدال جهانی و المپیک گرفتی؛ درباره او حرفی هست که بگویی؟

این یک واقعیت است که هر کسی سالم کار کند زیر سؤال می‌رود. رسول خادم برای کشتی همه کار کرد، هر کاری هم که کرد، صرفاً هم به ‌خاطر علاقه‌اش به کشتی بود. خادم نیازی به دیده شدن نداشت اما این روزها شاهد هستیم همچنان از او انتقاد می‌شود. اگر رسول خادم جواب انتقادات را نمی‌دهد به این خاطر است که دوست ندارد در خانواده کشتی جنگ باشد. به هر حال امیدوارم در انتخابات کشتی هر کسی که برنامه مدون برای کشتی‌گیران و آینده ورزش اول کشور داشته باشد بتواند هدایت این فدراسیون را برعهده بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار