در بازدید دانش آموزان دبستان علامه حلی ۱ دوره اول از موزه میراث پهلوانی مطرح شد :

دانش آموزان در کنار تحصیل باید اخلاق و منش پهلوانی را بیاموزند

بیرجند (پانا) - دانش آموزان پایه دوم 201 دبستان هیأت امنایی پسرانه علامه حلی 1 دوره اول از مجموعه تاریخی میراث پهلوانی و زورخانه امیرعرب در بیرجند بازدید کردند .

کد مطلب: ۹۰۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در کنار تحصیل باید اخلاق و منش پهلوانی را بیاموزند

این بازدید با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ و منش پهلوانی و پیشینه غنی و افتخار آمیز شهر بیرجند در این زمینه صورت گرفت .
مهدی قمری از ورزشکاران از این رشته پهلوانی در این بازدید گفت : دانش آموزان در کنار تحصیل باید اخلاق و منش پهلوانی را بیاموزند و در زمینه اخلاق و منش از الگوها و اسطوره های میهنی و اسلامی الگوپذیری داتشه باشند .
وی افزود : اگر اخلاق حسنه و مسائل تربیتی را با زبان ورزش به دانش آموزان بیاموزیم شاهد ماندگاری بیشتر اخلاق در آنان خواهیم بود.
وی در رابطه با زورخانه امیر عرب و موزه میراث پهلوانی بیرجند گفت : زورخانه امیر عرب به همت مرحوم غلامحسین قمری در سال 1352 بعداز چند سال تعطیلی احیا شده و فعالیت خود را در زمینه توسعه ورزش پهلوانی و امور خیریه آغاز نموده است.
قمری تصریح کرد: در این موزه اشیاء و وسایل مربوط به ورزش های زورخانه ای از جمله میل، کباده، سنگ(سپر) ، زنگ ، لباس های پهلوانان کشوری و شهرستانی... با قدمت دو تا پنج قرن اخیر نگهداری می شود.
در این بازدید دانش آموزان با قسمت های مختلف زورخانه و وسایل و اشیای مخصوص ورزش قهرمانی و پهلوانی آشنا شدند .
زحمات سرکار خانم یوسفی آموزگار کلاس به خاطر طرح های ابتکارانه در تدریس و همراهی آقای زاهدی تبار معاون آموزشی مدرسه در برنامه های بازدیدی بسیار ستودنی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار