فرمانده نیرو انتظامی فارس اعلام کرد:

برخورد با هنجار شکنان چهارشنبه سوری در فارس

شیراز (پانا) – فرمانده انتظامی فارس امروز در میان خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتطامی مخالف شادی مردم در چهارشبه سوری نیست و نیروی انتظامی در شب چهارشنبه سوری امنیت مردم را برقرار میکند و جلوی افراد هنجار شکن را می‌گیرد و با آنها برخورد می شود.

کد مطلب: ۹۰۲۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برخورد با هنجار شکنان چهارشنبه سوری در فارس

سردار احمدعلی گودرزی تاکید کرد:اشخاصی که در چهارشنبه آخر سال موجب هنجار شکنی و موجب به هم ریختن نظم عمومی بشوند با آنها برخورد خواهد شد.

او افزود: با متخلفین و مزاحمین برخورد خواهد شد و حداقل تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشتگاه هستند و به حبس از 3 ماه تا 1 سال و 74ضربه شلاق محکوم خواهند شد که تاکنون 71 نفر از توزیع کنندگان ترقه دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی فارس در خصوص خرید و فروش ترقه در فضای مجازی بیان داشت:پلیس فتا با گشت‌هایی که در فضای مجازی دارد با کسانی اقدام به خرید و فروش ترقه می کنند برخورد خواهد کرد.
گودرزی ادامه داد:نیروی انتظامی جشن هایی که تحت نظارت خانواده ها باشد را نظارت قرار می دهد و امنیتشان را برقرار میکند.
گودرزی خاطر نشان کرد: در خصوص چهارشنبه پایان سال اقداماتی را اجرایی کرده ایم که می توان چند مورد مانند تشکیل قرار گاه امام علی، اقدامات پیشگیرانه از طریق پیام های هشداردهند،نصب بنر در سطح شهر،افزایش گشت های انتظامی محسوس و نامحسوس را نام برد.
وی از کاهش دستگیری 56 درصدی فروشندگان ترقه نسب به سال گذشته خبرداد و افزود: نظارت والدین بر فرزندانشان باید بیشتر شود تا از رفتار های پرخطر فرزندانشان جلوگیری شود.
فرمانده انتظامی فارس خاطر نشان کرد:تجهیزات پیشرفته پلیس با شیوه هوشمندانه با تخلفات و افراد متخلف برخورد می کند که از این هوشمند سازی ها قرار دادن دوربین برای کنترل و بررسی افراد درون لباس های پلیس را می توان نام برد.
سردار احمدعلی گودرزی هدف از برقراری نظم در نوروز را ارائه خدمات شایسته به هم‌وطنان در طول تعطیلات دانست و افزود: برای کاهش تصادفات و احساس امنیت عمومی پیشگیری‌ها و اقداماتی مانند مستقرسازی افراد در راه‌های مواصلاتی،پارک ها، اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها انجام داده ایم.
وی خاطر نشان کرد:در خصوص اقدامات پلیس در ایام نوروز برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی می توان راه اندازی قرار گاه نوروزی، آشکار سازی نقاط حادثه خیز با نصب چراغ‌گردان و نصب مشعل‌های پلیس، همکاری پلیس‌های افتخاری و همیاران پلیس، اعزام و فعال کردن گشت محسوس و نامحسوس و تست مصرف کردن مواد مخدر از رانندگان ،تقویت نگهبان محلات،تهیه 250هزار بروشور با نقشه،برگزاری کمیسیون اطلاع رسانی،ارائه مشاوره،برپایی ایستگاه درمانی و بهداشتی در دروازه قرآن که مجانی به کمک مردم می شتابند و تهیه ٣هزار لوح فشرده با رویکرد آموزشی برای مسافران را می توان نام برد.

فرمانده انتظامی فارس از اجرایی شدن طرح جمع آوری معتادان متجاهر خبر داد وافزود:این طرح از ۱۴ اسفندماه اجرا شده است و تا کنون 1340 نفر در سطح استان جمع آوری شده است.
گودرزی از ترخیص خودروهای توقیفی تا ۲۸ اسفندماه به عنوان عیدی خبر داد.

خبرنگار:محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار