شهردار قم: بودجه دست به عصای شهرداری قم در سال جدید 2350 میلیارد تومان خواهد بود

قم (پانا)- شهردار قم بودجه محتاطانه شهر قم را در سال 98 بیش از 2350 میلیارد تومان خواند و از فاینانس و اوراق مشارکت به عنوان ضمیمه بودجه سال جدید نام برد.

کد مطلب: ۹۰۲۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
شهردار قم: بودجه دست به عصای شهرداری قم در سال جدید 2350 میلیارد تومان خواهد بود

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در نشست خبری خود که در یکشنبه واپسین روزهای سال 97 و در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد ضمن تبریک ایام ماه رجب و عید نوروز و اعیاد پیش رو شهرداری را ارگانی محوری در سطح استان خواند و در خصوص دلیل آن اظهار کرد: بودجه شهرداری 2300 میلیارد است که با توجه به این بودجه چند برابری در مقابل کل بودجه استان، پس شهرداری محور اجرایی است و اداره شهر به عهده آن است.
وی تصریح کرد: ما برای قم کار می کنیم و قاعدتاً اگر در کنار هم بتوانیم معظلات را به صورت خیلی واقع بینانه ببینیم و با آن برخورد کنیم، قطعاً می توانیم چالشهای فرا روی استان قم را به خوبی مرتفع کنیم.
شهردار قم با بیان اینکه در شهر برنامه استراتژیک داریم افزود: با هماهنگی استاندار قرار بر این بود که در رابطه با توسعه قم مجمع مشورتی تشکیل شود، که البته اگر سازمان هایی که در قم هستند برنامه محور نباشند، این جلسات نیز نتیجه مورد انتظار را برآورده نخواهد کرد.
سقائیان نژاد در خصوص افق 1400 شهر قم خاطر نشان کرد: تحقق اهداف از مسیر تحقق پیشرفت اقدامات مطلوب است و ما در مجموع 11 هدف در سطح قم برنامه ریزی کردیم که از جمله آنها: محیط زیست پایدار، عبور و مرور شهری، کیفیت سیما و منظر شهری، اعتلای نقش و جایگاه ملی و بین المللی قم می باشد.

وی در همین راستا به 38 راهبرد و 120 طرح اجرایی در قم به همراه 500 طرح مختلف در برنامه های آماری اشاره کرد و یادآور ما بر طبق این نقشه راه حرکت می کنیم، که البته این سیر حرکتی شاید کمی به دلیل مشکلات ارزی و اقتصادی که برای کشور ایجاد شده کند شده باشد، مثلاً در زمینه مناقصات، علامت گذاری ما دچار مشکلاتی شده اما با کمک رسانه ها و مردم انشاء الله بر آن هم فایق خواهیم آمد.
شهردار قم در خصوص خرید 200 دستگاه اتوبوس که قرار بود به ناوگان شهری قم افزوده شود بیان کرد: ما قرار بود با قیمت 400 میلیون تومان و آن هم به صورت نقد این اتوبوس ها را خریداری کنیم ولی موجودی کل اتوبوس در کل کشور به حدی نبود که بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و هم اینک با چالش قیمت یک میلیارد و چهارصد هزار تومانی بابت هر اتوبوس مواجه شدیم که در حال رایزنی با نهادهای مسئول برای خرید اتوبوس به قیمت حداقلی هستیم.

سقائیان نژاد ضمن بیان اینکه تحریم ها روی روحیه کاری ما تأثیر نداشته و نخواهد داشت تأکید کرد: شرایط موجود ما را به سمت و سویی برده که پر انرژی تر و فعال تر بتوانیم فعالیت انجام دهیم و آنها را تعطیل نکنیم.
وی افزود: طبق گفته وزارت کشور انسجام خوبی در قم وجود دارد که امیدواریم این امر قم را به عنوان یک جهان شهر در راه خود حرکت دهد.
شهردار قم با اشاره به اینکه نقشه استراتژیک شهر قم کاملاً برنامه ریزی شده است گفت: 75 درصد بودجه عملیاتی در قم تحقق پیدا کرده، و کنترل پروژه های شهرداری انجام شده، همچنین ارزیابی عملکرد برنامه و بودجه در شهر قم انجام شده و آئین نامه آمار و اطلاعات که بسیار مهم نیز هست و برای سال 96 بوده نیز آماده شده است.
سقائیان نژاد افزود: 110 میلیارد تومان پروژه از جمله تقاطع غیر همسطح آیت الله بروجردی به شهرک قدس با اعتباری نزدیک به 21 میلیارد تومان، رمپ و لوپ مختص تونل الغدیر با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان و هدایت آب های سطحی بلوار امام رضا از جمله این پروژه ها بوده اند.
وی گفت: 450 پروژه عظیم در سال جاری تحویل مردم عزیز قم شده است که با توجه به آمار موجود در زمینه بودجه در سال
سال 93 بودجه 868 میلیارد، سال 94 بودجه 1100 میلیارد، سال 95 بودجه 1100 میلیاردی، و سال 96 بودجه 2200 میلیاردی امسال نیز با تحقق 95 درصدی بودجه در بخش نقدی و 99 درصدی در بخش غیر نقدی توانسته ایم خدمات شایان توجه ای به مردم ارائه دهیم.
شهردار قم با اشاره به بودجه 2350 میلیاردی سال 98 به محتاطانه برنامه ریزی شدن آن اشاره کرد و گفت: در این طرح بودجه 700 میلیارد برای اوراق مشارکت، 1400 میلیون یورو به صورت فاینانس نیز به صورت مجزا و ضمیمه در بودجه پیش بینی شده است که امیدواریم با تحقق آن بتوانیم متروی قم و همچنین منوریل را به سرانجام برسانیم.
سقائیان نژاد با اشاره به استفاده از 305 هزار تن آسفالت در سطح استان قم این میزان را در کلان شهرهای کشور بی نظیر دانست و از احداث 110 بوستان در سال 97 خبر داد و گفت: 6 سالن ورزشی نیز در حال احداث است که امیدواریم تا اردیبهشت ماه سال 98 آماده بهره برداری شود.
وی در خصوص بهره برداری و تکمیل باغ پرندگان تا قبل از تابستان سال 98 خبر داد و افزود: 1000 هکتار از حدفاصل باغ پرندگان تا کوه دو برادران به 5 پیمانکار واگذار شده که تبدیل به یک پارک عظیم در سطح ملی خواهد شد و در آن از امکانتی نظیر تله کابین، باغ وحش و سایر امکانات رفاهی و توریستی بهره گیری خواهیم کرد.

شهردار قم در خصوص بازیافت و پسماند و زباله شهری نیز گفت: کارخانه تبدیل کود کمپوس وارد قم شده که از روزهای آتی به بعد با ظرفیت 300 تنی فعالیت خواهد کرد و در اواسط سال جاری نیز با اضافه شدن ظرفیت 300 تنی جدید این مقدار به 600 تن خواهد رسید.

سقائیان نژاد در انتهای نشست خبری ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خصوص اسکان نوروزی مسافران به ظرفیت 3000 تا 6000 نفری پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: این مقدار جدای از مکان هایی است که آموزش و پرورش، هتل ها و سایر نهادها در اختیار مسافرین قرار می دهند که از جمله آن بوستان فدک با رفیت 818 نفر، بوستان امام رضا 254 نفر، بوستان غدیر 600 نفر و بوستان نیایش 400 نفر می باشند.
شایان ذکر است دکتر سقائیان نژاد اخیراً به عنوان شهردار برتر در زمینه شهرسازی در سطح کشور معرفی شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار