اجرای مانور آمادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال

تمرین برای مراقبت و سلامتی

سمنان (پانا) - مانور پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال در محل دبیرستان دخترانه قدس سمنان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مانور آمادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال

علیرضا حاجی قاسمی در مانور پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال در محل دبیرستان دخترانه قدس سمنان گفت: با اجرای این مانور دانش آموزان مهارت های مراقبت از خود، اطفاء حریق و کمک به مصدوم را آموزش می بینند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای مقابله با حوادث چهارشنبه آخر سال این طرح برای اولین بار در استان اجرا می شود و مکمل طرح دادرس در مدارس بوده و دانش آموزان را جهت مواجهه با شرایط سخت آماده می کند.

حاجی قاسمی با بیان اینکه هیچ درسی مهم تر از آموزش مهارت های زندگی و مراقبت از سلامتی خود وجود ندارد، بهترین مکان برای آموزش و پیشگیری از حوادث را آموزش و پرورش وکلاس درس دانست و از معلمان خواست تا نسبت به آموزش فراگیر آن در سطح مدارس تلاش کنند.

معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل علت بروز 70 درصد حوادث را عامل انسانی عنوان اضافه کرد: دانش آموزان با یادگیری این آموزش ها می توانند آن را به اطرافیان و خانواده خود انتقال دهند تا به دلیل عدم آموزش و آگاهی، هر ساله شاهد حوادث ناگوار در سطح کشور نباشیم.

گفتنی است؛ مانور آمادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به منظور ارتقاء و حفظ سلامت جسمانی دانش آموزان و فرهنگ سازی ایمنی و پیشگیری از حوادث، در تمام آموزشگاه های استان برگزار و به شکل نمادین باحضور مسئولان استانی و شهرستانی در آموزشگاه قدس شهرستان سمنان اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار