کارشناس مشاوره و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد:

صددرصد مدارس مجری طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند

خلیل آباد(پانا)- کارشناس مشاوره و پیشگیری ازآسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباداز برنامه مدارس در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۲۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
صددرصد مدارس مجری طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند

مهدی تاج محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در خصوص برنامه کاری این کارشناسی جهت کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد صددرصد مدارس مجری طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند. وی ادامه داد 50 درصد مدارس مجری طرح مدرسه مراقب هستند که این طرح با همکاری همکاران آموزشگاه، والدین و دانش آموزان اجرا و آسیب های اجتماعی موجود بررسی می شود و کارگاه آموزشی صرف نیست. در 50 درصد دیگر مدارس کارگاه های آموزشی برگزار می شود که شامل 3 جلسه برای والدین، 2 جلسه برای همکاران آموزشگاه و 3 جلسه برای دانش آموزان می باشد و مدرسین با توجه به محتوایی که در اختیارشان قرار می گیرد کارگاه های آموزشی را برگزار می کنند که از جمله موضوعات: مهارت های ارتباطی، شناخت اعتیاد، رفتارهای پرخطر و مهارت های فرزند پروری(ویژه والدین) می باشد.

کارشناس مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد برگزاری دوره های آموزشی جهت غنی سازی روابط زوجین ویژه دانش آموزان دختر متأهل، آشنایی با آسیب ها و ظرفیت های فضای مجازی و آشنایی با آسیب های سوء مصرف مواد و اعتیاد را 3موضوع مهم و پرآسیب دانست که باید در اولویت کاری باشد و برای این موضوعات برنامه مدونی تنظیم گردد.

تاج محمدی گفت:آسیب های اجتماعی گره خورده با فعالیت مشاوران مدارس است و نقش مشاوران در این حوزه بسیار پررنگ است. وی افزود در شهرستان مشاوران باتجربه و باسوادی داریم که برای این مسیر دشوار همراهان بسیار خوبی خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار