دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان :اجرای برنامه های نوروزگاه در ۸۱ نقطه استان

بیرجند(پانا) – دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان از برگزاری جشن های نوروزگاه با هدف آشنایی گردشگران با فرهنگ خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این جشن ها در ۸۱ نقطه استان برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۰۲۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان :اجرای برنامه های نوروزگاه در ۸۱ نقطه استان

حسن رمضانی دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تاکنون برای انجام بهتر امورات خدمات سفر ، 2 جلسه ستاد تشکیل شده است و کارگروه های ده گانه نیز فعال شده اند .

رمضانی از فعالیت 18 موزه استان برای پذیرایی ازگردشگران خبر داد و ادامه داد: امسال 405 غرفه بازارچه صنایع دستی نیز در استان فعال خواهند بود.

دبیراجرایی ستاد خدمات سفر استان افزود: در 81 نقطه خراسان جنوبی جشن های نوروزگاه برگزار خواهد شد که زمینه معرفی آداب و رسوم و فرهنگ خراسان جنوبی را فراهم خواهد آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های مربوط وبا توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر این که بیشتر تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد ، نوروزگاه ها برای بازدید مسافرین در این مکان ها فعال خواهند شد تا مسافرین استراحت کنند.

وی ادامه داد : 35 اقامتگاه بوم گردی نیز امسال فعال خواهند شد که این تعداد در سال گذشته 10 عدد بوده است و این تکثر باعث می شود که گردشگران بتوانند در تمام سطح استان گردش کنند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان از آماده سازی 150 هزار نفر شب اقامت برای گردشگران و مسافران نوروزی استان خبر داد و گفت:از این تعداد ، 7 هزار نفر ظرفیت مربوط به اقامتگاه های بومگردی می باشد.

رمضانی در خصوص نظارت بر روند اجرایی ستاد گفت: با همکاری اداره صنعت و معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی نظارت ها صورت می گیرد و برای مردم ، مایحتاج شب عید تامین شده است و برای سوخت خودروهای مسافرین نیز مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص امداد و نجات نیز گفت: امسال اورژانس با دارا بودن 2 فروند هلیکوپتر و هلال احمر با دارا بودن یک هلیکوپتر برای امداد رسانی آماده می باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: اپلیکیشن معرفی استان به گردشگران روز گذشته رونمایی شده است و مردم میتوانند از طریق سامانه 100003175 فایل را دریافت کنند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان از فعالسازی ارگ کلاه فرهنگی نیز خبر داد و افزود: نوروز سال 98 ، این ارگ پذیرای مهمانان خواهد بود و نمایشگاه عکس نیز در آن افتتاح خواهد شد.

در نوروز سال 97 ، حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر مسافر به استان وارد شده اند و میزان فروش صنایع دستی در این ایام نیز 6 میلیارد تومان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار