کلبه سنتی در ورودی فومن ساخته می شود

رشت (پانا) -به مناسبت فرارسیدن نوروز، ستاد اجرایی خدمات سفر فومن مصوب کرده که در ورودی شهر، کلبه سنتی برای استقبال از مسافران توسط شهرداری فومن احداث شود.

کد مطلب: ۹۰۲۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کلبه سنتی در ورودی فومن ساخته می شود

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی فرمانداری فومنشاهین علیزاده معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرماندار شهرستان از روند احداث نماد نوروزی شهرستان فومن واقع در پل ورودی این شهر بازدید کرد.
به گزارش پانا: فومن شهر مجسمه‌های رنگین واقع در غرب گیلان، جاذبه‌ای از جاذبه‌های گردشگری این استان و مجموعه ای تاریخی و گرانبهاست که در آستانه عید نوروز مسافران و گردشگران را به خود می خواند.
این لقب به علت وجود مجسمه‌های متنوع، متعدد و با رنگ‌هایی شاد است که در نقاط مختلف شهر فومن نصب شده؛ هر کدام از این مجسمه‌ها ، نماد و سمبلی از فرهنگ و آداب و رسوم گذشته اهالی این شهر تاریخی و زیباست.
مجسمه‌های چهار دختران، نمادی از تلاش زنان روستایی و کشاورز این سامان است که هر کدام در دستان خود چهار محصول و سوغات عمده فومن از جمله برنج، چای، کلوچه سنتی و توتون را به همراه دارند.
چهار دختران نشان از اشتغال مردم منطقه به کشاورزی، زراعت برنج و چای دارد. مجسمه‌های شاد و خندان کودکان در محوطه پارک کودک این شهرستان نشانگر، شادی و شادمانی مردم و وجود بازی‌های محلی و قدیمی در این منطقه هستند.
معاون فرماندار فومن همچنین از روند پروژه آسفالت جاده فومن به صومعه سرا (رو به روی دادگستری فومن) بازدید کرد.
روکش آسفالت توسط شهرداری فومن در حال اجراست و معاون فرماندار فومن برای نظارت بر حسن انجام کار از این پروژه بازدید کرد.
وضعیت جاده ها و آسفالت راه روستایی سیاورود، وضعیت پل و جاده نیمه تخریب شده لتین پرد و همچنین وضعیت معابر روستایی کیش دره از دیگر مواردی بود که مورد بازدید معاون فرماندار فومن قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار