در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد:

گرایش به آموزش همراه با تولید و درآمدزایی در هنرستان های خراسان رضوی

مشهد (پانا) - با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مسئولین استانی و تمامی اعضای شورای آموزش و پرورش استان، هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در دفتر استاندار برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۱۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
گرایش به آموزش همراه با تولید و درآمدزایی در هنرستان های خراسان رضوی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار دانش آموز، بالاترین آمار دانش آموزی کل کشور را به خود اختصاص داده و پهناورترین و گسترده ترین آموزش و پرورش کشور محسوب می شود و این تعداد دانش آموز زیر نظر 84 هزار همکار فرهنگی مشغول به تحصیل می باشند.

وی افزود: با توجه به رویکرد توسعه متوازن در آموزش و پرورش، حدود ۴۲ درصد دانش آموزان استان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که این رقم از میانگین کشوری سه درصد بالاتر است و این درصد باید تا پایان برنامه ششم توسعه به ۵۰ درصد برسد.

خدابنده ادامه داد: قریب به 50 هزار دانش آموز استان در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند که این مدارس عمدتا در مناطق محروم و مناطق روستایی و مرزی قرار دارند، همچنین ۱۳ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که این رقم از میانگین کشوری حدود سه درصد بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: سرانه آموزشی استان خراسان رضوی به ازای هر دانش آموز 4/2 متر مربع است که این میزان از میانگین کشوری یک مترمربع کمتر است، همچنین سرانه ورزشی کشور به ازای هر دانش آموز 0/17 مترمربع است و این سرانه در استان به ازای هر دانش آموز 0/13 مترمربع است و باید ارتقاء یابد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش استان دارای 12 هزار ساختمان و فضای آموزشی، 10 هزار کلاس درس، 150 سالن ورزشی و ۲۷ استخر شنا می باشد ضمن اینکه ۲۸ سالن ورزشی و ۲۵ استخر در حال ساخت است.

خدابنده خاطرنشان کرد: آموزش همراه با تولید بویژه در هنرستان ها باعث شده انگیزه هنرجویان افزایش یابد و هنرستان ها به سمت تولیدات، ارائه خدمات و درآمدزایی در حرکت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال تحصیلی جاری توفیقات فراوانی را کسب کرده است و در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی، ورزشی و هنری موفقیت های بسیار زیادی را بدست آورده است از جمله کسب پنج مدال طلا در المپیادهای کشوری و کسب رتبه دوم کشور، کسب رتبه دوم کشور در مجموع رتبه های تک رقمی کنکور سراسری، کسب رتبه اول و دوم در جشنواره های جابر و خوارزمی، کسب رتبه اول در مسابقات هنرستان های کشور، کسب رتبه اول کشور در مسابقات ورزشی با کسب ۱۳۸ مدال طلا، کسب رتبه اول کشور در مسابقات فرهنگی و هنری، کسب رتبه اول کشور در مسابقات قرآن و همچنین کسب رتبه اول کشور در المپیاد ملی فرش دستباف بخشی از مهمترین توفیقات آموزش و پرورش استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار