شفیع پور: حفاظت از محیط زیست دغدغه ای جهانی است

تهران (پانا) - همایش استانی محیط زیست در سالن آیت الله هاشمی مدیریت آموزش و پرورش رباط کریم برگزار شد .

کد مطلب: ۹۰۱۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور: حفاظت از محیط زیست  دغدغه ای جهانی است

میررضا شفیع پور، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه محیط زیست امروزه به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های زندگی بشری است، اظهارداشت: ایران ازجهات گوناگون سرزمین فرصتها و تهدیدهاست و باید تهدیدهای جغرافیایی و زیست محیطی که کشور عزیزمان را نشانه گرفته با جدیت تمام بررسی و مهار کنیم.

او در ادامه بحران آب را یکی از مهمترین مشکلاتی دانست که گریبان گیر کشور است و تاکید کرد: امیدواریم روند تکاملی علم در این باره چاره ای بیاندیشد و راهکاری جهت برون رفت از این چالش را ارائه دهد .

شفیع پور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فلسفه آموزش و پرورش می بایست در راستای چهار چیز گام بردارد، تصریح کرد: آموختن برای دانستن، دانستن برای به کار بستن، به کار بستن برای زیستن و زیستن برای با هم بودن ، چهار عنصر اصلی است که به گونه ای مبنای دستگاه تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تکامل علم با دستان پرتوان دانش آموزان میسر می شود، تاکید کرد: وظیفه ما این است که اطلاعات کافی در اختیار آنها قرار دهیم و در عین حال قوه تفکر و تحلیل آنها را جهت پیدا کردن راه حل مناسب حساس کنیم، تا اندیشمندان و پژوهشگرانی لایق شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران حفاظت از محیط زیست را دغدغه ای جهانی دانست و خاطرنشان کرد: بشر برای مواجه نشدن با قهر طبیعت می بایست آنرا مورد توجه خود قرار دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار