میرلوحی: نامزد ریاست جمهوری مرا در دادگاه غیابی محکوم کرد

تهران (پانا ) - محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران امروز درباره شکایت محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران از او اطلاع رسانی کرد.

کد مطلب: ۹۰۱۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
میرلوحی: نامزد ریاست جمهوری مرا در دادگاه غیابی محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میرلوحی که می گوید حکم محکومیت به صورت غیابی برای او صادر شده است، به انتقاد از قوه قضاییه پرداخت و اظهار کرد عملکرد این قوه بر خلاف قوانین موجود است.

او درباره پرونده خود گفت: من به بازپرسی رفتم. اگر اصرار من نبود، آقای بازپرس می خواست به احترام رای مردم به صورت غیابی از من بازپرسی کند! من تاکید کردم اصلا شدنی نیست که بازپرسی غیابی صورت گیرد. از من بازپرسی صورت گرفت و کیفرخواست در سه مورد تنطیم شد و با قرار کفالت آزاد شدم.

میرلوحی در ادامه بدون ذکر نام شهردار اسبق به عنوان شاکی پرونده گفت: دوست عزیز ما که شکایت کرده و کاندیدای ریاست جمهوری است، تحمل ندارد من بگویم نابه سامانی در شهرداری بوده و نسبتی به رقبای آقای روحانی دادم. یا گفتم هزینه های خاص در زمان مدیریت قبلی -بدون ذکر نام- گفته ام. حال آنکه ایشان مسئله را دیده اند و شکایت کرده اند. به آقای بازپرس گفتم قانون در ۶ مورد شورای شهر را موظف به اطلاع رسانی کرده است. یکی جایی که نظارت بر دعاوی است. جایی می گوید باید سامانه داشته باشد و اطلاعات مالی را ۶ ماه یک بار به مردم بدهد. اینها می گویند بنده به عنوان نماینده مردم چرا گفته ام املاک در اختیار دیگران است و هزینه های خاص شده است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: ما یکساعت زودتر به دادگاه رفتیم ولی دیدیم رای داده اند. رئیس شورای شهر هم گفت اظهارنظر من، جزو وظایف نمایندگی است. اختیارات شوراها به چالش کشیده شده است. مگر قرار است من نپرسم مسئله آقای شریفی (قائم مقام سابق قالیباف) چه شد؟ هزاران میلیارد تومان پول ما آنجاست. رقبا مرتبا امر و نهی می کنند چرا کار را تعطیل کردید. من نباید از آقای چمران بپرسم شما به عنوان رئیس شورا چطور اجازه دادید انبوه بدهی در شهرداری شکل بگیرد؟ ما حرف نداریم هزینه این حرفها را بپردازیم ولی نماینده مردم باید بتواند قانون را عمل کند. ۳۵ گزارش حسابرسی از دوره قبل مانده است. ما که ماشین امضا نیستیم، ما باید حسابرسی واقعی کنیم. بنا ندارم از حکم دادگاه گله کنم. امیدوارم قوه قضاییه شورای عالی استانها، وزارت کشور و دولت کاری کنند.

میرلوحی همچنین درباره واگذاری گسترده املاک شهرداری به برخی اشخاص، توضیح داد و گفت: حدود ۲هزار واحد ملکی و ۳۸۰۰ واحد تجاری، اداری و مسکونی از طرف شهرداری تهران به برخی افراد واگذار شده است که تلاش می کنیم هر چه سریعتر اسناد آن مشخص شود و اجاره های معوقه آن معلوم شود.

او ادامه داد: فعلا ۱۰۰ میلیارد تومان از محل دریافت اجاره و معوقه های املاک قرار است به شهرداری تهران پرداخت شود. برخی املاک مطابق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری به خیریه ها، انجمن ها و امور فرهنگی واگذار است، باید اجاره نامه برای آنها مشخص شود ولی اجاره بها را نمی گیریم و پول آن را در ردیف فرهنگی محاسبه می کنیم.

میرلوحی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در یک بورس داخلی، طلبکاران بیایند و املاک یاد شده را با طلب خود تهاتر کنند. امیدواریم در نیمه اول ۹۸ از وضعیت بلاتکلیف دربیاییم چون چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار