مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : فعالیت 14 پایگاه اسکان نوروزی برای پذیرایی از میهمانان فرهنگی

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود: در ایام تعطیلات نوروز 98 تعداد 14 پایگاه با 214 نفر به عنوان عوامل اجرایی در شهرستان ها و مناطق استان وظیفه برای استقبال و اسکان موقت میهمانان فرهنگی و غیر فرهنگی را برعهده دارند.

کد مطلب: ۹۰۱۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : فعالیت 14 پایگاه اسکان نوروزی برای پذیرایی از میهمانان فرهنگی

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در نشت خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برای پذیرایی از میهمانان نوروزی تعداد 145 مدرسه با یک هزار و 181 کلاس درس در نظر گرفته شده که از این تعداد 134 کلاس ویژه، 296 کلاس گروه الف مابقی کلاس ها گروه ب هستند.

او با بیان این که تاریخ رسمی پذیرش اسکان از 29 اسفند ماه سال جاری آغاز شده و تا دوازدهم فروردین ماه 98 ادامه دارد، تصریح کرد: تمامی میهمانانی که در ستاد اسکان آموزش و پرورش پذیرفته می شوند توسط دفتر نمایندگی بیمه معلم در استان بیمه می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از جذب 15 هزار و 583 نو آموز پیش دبستانی در مراکز دارای مجوز آموزش و پرورش خبر داد و افزود: درصد پوشش پیش دبستانی در خراسان جنوبی به 82درصدجمعیت متولدین 5 سال تمام رسیده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای 46 کارگاه آموزشی کیفیت بخشی به دوره پیش دبستانی برای مربیان پیش دبستانی در شهرستان ها و مناطق استان اضافه کرد: در حال حاضر برنامه تدبیر در 405 دبستان استان اجرا می شود.

او با بیان این که در سال تحصیلی جاری 24 هزار دانش آموز دوره اول ابتدایی در طرح زیبا و خوانا نویسی شرکت کردند، با اشاره به اجرای طرح خاوران شناسی در مدارس استان اضافه کرد: از مهم ترین دستاوردهای خاوران شناسی می توان به ارائه یک نوع الگو ی مشارکت والدین ، مدل مدرسه شاد، مدل کارگروهی و پژوهشی ،الگوی تکالیف مهارت محور که کاملا منطبق با اهداف سند تحول بنیادین می باشد نام برد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از بازگرداندن 942 دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر 40 هزار دانش آموز دختر و پسر ابتدایی در اجرای طرح ملی شهاب مشارکت می کنند.

واقعی، اجرای طرح تعالی مدیریت در دبیرستان های استان را یکی دیگر از رویکردهای آموزش و پرورش در طرح مدرسه محوری دانست و ابراز داشت: این طرح در 526 دبیرستان دوره اول و هنرستان استان در حال برگزاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجری طرح های خود اتکایی، نوجوان خوارزمی و ایران مهارت به عنوان دیگر طرح های قابل اجرا در دبیرستان های استان نام برد و تأکید کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی موفق به کسب 16 عنوان برتر در جشنواره نوجوان خوارزمی و طرح خود اتکایی شده و طرح ایران مهارت نیز در 55 دبیرستان استان اجرا می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از خرید یک میلیارد و 400 میلیون تومان تجهیزات برای هنرستان های استان خبر داد و افزود: در سال تحصیلی جاری هنرجویان هنرستان های استان 15 هزار دست لباس تولید کرده اند که این خود گام بلندی در راستای تولیدی کردن هنرستان ها به شمار می رود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی از احداث 5 زمین چمن مصنوعی در شهرستان های بیرجند، خوسف، سربیشه و طبس خبر داد و عنوان کرد: امسال 54 هزار دانش آموز دخترو پسر استان در المپیاد ورزش های دورن مدرسه ای شرکت کردند.

او با اشاره به بهره برداری از استخر دانش آموزی شهرستان بشرویه در نیمه نخست سال 98، خاطر نشان کرد: برای ارتقای سلامت جسم و روان دانش آموزان طرح های همچون نوجوان سالم، سفیران سلامت، بهداشت دهان و دندان و ساختار قامتی جهت افزایش سلامت و بهداشت جسم و روان دانش آموزان در مدارس اجرا می شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که طرح ساختار قامتی در 40 درصد مدارس استان اجرا می شود، افزود: 22 هزار دانش آموزان استان در طرح سفیران سلامت مشارکت دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از قرار گرفتن استان در بین 10 استان برتر کشور در بحث سواد آموزی خبر داد و تصریح کرد: نرخ جمعیت باسواد استان در سال تحصیلی جاری به بالای 96 درصد رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار