هم‌اندیشی هیات مدیره موقت تعاونی مسکن اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و خانه موسیقی

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی هیات مدیره موقت تعاونی مسکن اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با اعضای این تعاونی و تعاونی مسکن خانه موسیقی روز پنجشنبه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۱۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
هم‌اندیشی هیات مدیره موقت تعاونی مسکن اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و خانه موسیقی

به دنبال انتشار اطلاعیه هیات مدیره موقت شرکت تعاونی مسکن اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران مبنی بر دعوت از اعضا و ذینفعان پروژه‌های مختلف این تعاونی، نشست هم‌اندیشی و جلسه پرسش و پاسخ با حضور تعدادی از اعضای تعاونی مذکور و تعاونی مسکن خانه موسیقی برگزار شد و هیات مدیره جدید، وضعیت پروژه‌های مختلف این تعاونی را برای حاضران تشریح کردند.

در ابتدای این نشست، سیامک ظریفی (مدیرعامل و عضو هیات مدیره موقت تعاونی) با ارائه گزارشی در مورد اتفاقاتی که منجر به کنار گذاشتن هیات مدیره قبلی توسط اداره کل تعاون استان تهران شد، اظهار داشت: این اقدام، محصول پیگیری‌های مستمر، تلاش خستگی‌ناپذیر و اراده مستحکم گروهی از اعضا برای احقاق حقوق پایمال شده‌شان بوده است. این حرکت صنفی قابل تقدیر که می‌توان آن را یکی از درخشان‌ترین تلاش‌های صنفی جمعی از روزنامه‌نگاران طی سال‌های اخیر به شمار آورد، تغییر ترکیب هیات مدیره را رقم زده است و در همین چارچوب در ‌حال حاضر ما مکلف به برگزاری مجمع برای انتخاب اعضای هیات مدیره جدید، صیانت از حقوق اعضا و جلوگیری از تحمیل خسارات بیشتر به آنان هستیم.

وی با انتقاد از رفتار غیرمسئولانه هیات مدیره کنار گذاشته شده و تداوم رفتارهای خلاف قانون آنان افزود: متاسفانه هیات مدیره سابق هنوز از گذشته درس نگرفته و علیرغم تکلیف قانونی، از تحویل اسناد و مدارک حتی اسناد مرتبط با برگزاری مجمع عمومی خودداری کرده و به این ترتیب پرونده دیگری بر پرونده‌های سنگین قبلی خود افزوده است، اما ما به هر ترتیب ممکن مجمع را در چارچوب قوانین و مقررات برگزار می‌کنیم و برخلاف اراده و تمایل کسانی که با هدف استمرار حضور خود در هیات مدیره، سال‌ها از ورود گروه کثیری از اعضا در مجامع، ممانعت به عمل آورده و از کاندیدا شدن آنان جلوگیری می‌کردند، مسئولیت را به هیات مدیره منتخب و نمایندگان واقعی اعضا خواهیم سپرد.

مدیرعامل موقت تعاونی مذکور، اعضای این تعاونی را به شرکت گسترده در مجمع پیش رو فرا خواند و گفت: شخصا از اعضایی که در خود توان اداره تعاونی و قبول مسئولیت را می‌بینند، دعوت می‌کنم که حتما برای عضویت در هیات مدیره کاندیدا شوند و خواهش می‌کنم که اعضا با دقت و هوشیاری لازم رای بدهند و در کنار بازرسان، ناظر بر عملکرد هیات مدیره و مدیرعامل باشند تا شاهد تکرار اتفاقات اسفبار گذشته نباشیم.

ظریفی همچنین با اشاره به نحوه ارتباطات قبلی تعاونی مسکن اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و تعاونی مسکن خانه موسیقی و تخصیص پروژه چکاوک و بخشی از پروژه کوروش به اعضای آن تعاونی، ضمن تشکر از حضور پرتعداد هنرمندان در این نشست تاکید کرد: با توجه به مشکلات مشترک تمام این پروژه‌ها، تنها با همکاری و همراهی همه اعضا در هر دو تعاونی می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد.

ابعاد حقوقی معضلات مرتبط با تعاونی مسکن روزنامه‌نگاران

در ادامه این نشست، حسین برجی (عضو هیات مدیره موقت تعاونی مسکن اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران)، ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن تمام اقدامات مدیرعامل و رئیس هیات مدیره کنار گذاشته شده در ارتباط با تعاونی، از تاریخ اعمال بند ۱۷ ماده ۶۶، به بررسی ابعاد حقوقی مرتبط با معضلات تعاونی مسکن پرداخت.

برجی تشریح کرد: تعاونی مسکن اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در حال حاضر دارای چند پروژه مشکل‌دار به نام‌های چکاوک، چکامه و کوروش است. پروژه چکاوک و نیمی از پروژه کوروش در یک فرآیند غیرقانونی از سوی هیات مدیره کنار گذاشته شده، به تعاونی مسکن خانه موسیقی تخصیص داده شده است. پروژه چکامه و نیم دیگر پروژه کوروش نیز به اعضای روزنامه‌نگار اختصاص دارد به این جهت در این جلسه از همه اعضا و ذینفعان مربوطه، دعوت به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: هیات مدیره سابق شرکت تعاونی مسکن روزنامه‌نگاران توسط اداره کل تعاون استان تهران و مستند به بند ۱۷ ماده ۶۶ قانون بخش تعاون مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی، کنار گذاشته شد و طی حکم صادره از سوی اداره کل مزبور، هیات مدیره موقت تعیین شد تا ضمن تمهید اقدامات لازم در صیانت از حقوق اعضا، مجمع عمومی انتخاب اعضای جدید هیات مدیره و بازرسان شرکت تعاونی روزنامه‌نگاران را تشکیل دهد.

برجی یادآور شد: در راستای اجرای بند ۱۷ ماده ۶۶ قانون بخش تعاون در کنار گذاشتن هیات مدیره سابق، تمام مراحل قانونی لازم طی شده است. به این ترتیب که در ابتدا، براساس مستندات و مدارک مندرج در پرونده تعاونی، برای اداره کل تعاون استان تهران، تخلفات مربوط به هیات مدیره سابق شرکت مزبور، کاملا محرز گشت و بعد از آن، پرونده جهت رسیدگی به مرجع قضایی ارجاع شد. مرجع قضایی نیز طی یک رسیدگی طولانی حکم خود را صادر کرد. سپس مستند به بند۱۷ ماده ۶۶ قانون تعاون، از سوی اداره کل تعاون تهران، حکم تعیین هیات مدیره موقت صادر شد و آگهی تغییرات شرکت تعاونی پس از ثبت در اداره ثبت شرکت‌های تهران، در روزنامه رسمی به صاحب امتیازی قوه قضاییه، ثبت و منتشر شد.

او با اشاره به آگهی تغییرات ثبتی منتشره در روزنامه رسمی تاکید کرد: تمام اقدامات و مکاتبات مرتبط با تعاونی و تشکیل جلسات و مطالبات هیات مدیره سابق از اعضا، با هر عنوانی که باشد کاملا غیرقانونی است و موجب مسئولیت حقوقی برای آنها خواهد بود. بنابراین به هیچ وجه نمی‌توانند از عنوان هیات مدیره و مدیرعامل شرکت و یا از مهر و سربرگ آن استفاده کنند.

برجی تشریح کرد: مبنای احراز تخلفات هیات مدیره کنار گذاشته شده توسط اداره کل تعاون استان تهران، شامل مواردی از قبیل گزارش حسابرسی مستقل حسابداران رسمی مربوط به موسسه اطهرمبنی بر وجود تخلفات در بررسی سال مالی ۱۳۹۰تعاونی، عدم اجرای برخی مفاد آئین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳، عدم اجرای برخی مفاد آئین‌نامه برگزاری مجامع عمومی، اخراج غیرقانونی تعدادی از اعضای اصلی شرکت تعاونی، عدم تحویل قطعی واحدهای تحویل موقت شده به اعضا و عدم اجرای آرای قطعی دیوان عدالت اداری را می‌توان نام برد.

او همچنین به بندهایی از اساسنامه شرکت تعاونی مسکن اشاره کرد که مبنای قانونی برای استعلام‌های زمین پیش از اقدام به ساخت، مستندنگاری ورودی و خروجی‌های مالی به حساب شرکت تعاونی مسکن به تفکیک هر پروژه، لزوم تعدیل بها و افزایش قیمت و زمان آن تنها با تصویب مجمع عمومی و نظر کار‌شناس رسمی، شرایط پذیرش عضو جدید، تعهد شرکت تعاونی برای انتقال سند و میزان سهم عضو و... از آن جمله بود.

برجی همچنین به بررسی بندهایی از آیین‌نامه اجرایی تبصره ۳بند ۳ و آیین‌نامه برگزاری مجامع عمومی پرداخت که از سوی هیات مدیره پیشین رعایت نشده است.

مشکلات اعضای تعاونی مسکن خانه موسیقی

در ادامه علیرضا جواهری از اعضای خانه موسیقی نکاتی را درباره مشکلات پروژه «چکاوک» مطرح کرد.

جواهری در این نشست با اشاره به گردهمایی اعضای شرکت تعاونی مسکن بعد از سال‌ها، گفت: بعد از ۱۰ سال همه تغییر کرده‌ایم. الان چند سال از این ماجرا‌ها گذشته اما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم و راه به جایی نبرده‌ایم که به نظر من علت آن عدم انسجام صنف موسیقی است. صنف ما در این سال‌ها همراهی و اتحادی باهم نداشته، اگرنه مجبور نبودیم بعد از یک دهه دنبال مطالباتی باشیم که قرار بود ۱۰ سال پیش به آن برسیم.

عضو تعاونی مسکن خانه موسیقی، با اشاره به اینکه پروژه چکاوک شرکت تعاونی مسکن قرار بود اسفند سال ۹۰ افتتاح شود، گفت: اما الان از آغاز تشکیل تعاونی ۱۰ سال می‌گذرد و به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و اکنون در حال پیگیری مطالباتمان از مراجع قانونی هستیم اما اصل ماجرا انسجامی است که به عنوان صنف موسیقی باید می‌داشتیم و هنوز به طور کامل نداریم.

او با اشاره به مشکلات تعاونی مسکن خانه موسیقی گفت: آقای نوربخش، عضو هیات مدیره تعاونی مسکن خانه موسیقی، در کنفرانس مطبوعاتی ۲۴ خرداد ۹۴ گفت که ۴۳ نفر از مجموعه چکاوک خانه‌هایشان را تحویل گرفتند اما فردای آن روز، دوربین به دست رفتیم شهر جدید هشتگرد، اما با سگ‌های وحشی‌‌‌ مواجه شدیم که نمی‌توانستیم حتی از خودرو هم پیاده شویم. برای همین نمی‌دانم تحویل واحد یعنی چه؟ آیا کسی پایان کار تحویل گرفته؟ هیات مدیره ساختمان معرفی شده؟ فقط یک کلید فلزی تحویل داده‌اند. بررسی کردیم و دیدیم که هیچ سند ثبتی نیز صادر نشده است.

جواهری با بیان اینکه در این مدت نه مجمعی برگزار شد، نه فرصتی برای پرسیدن سوالات حقوقی ما فراهم شد، گفت: در جلسه‌ای قرار شد من و آقای غفاری و خانم دولتمند به عنوان نمایندگان اعضای تعاونی با هیات مدیره جلسه بگذاریم. در این جلسه علاوه بر هیئت مدیرۀ ما، از هیات مدیره تعاونی مسکن روزنامه‌نگاران حضور داشتند و در عمل تمام تصمیمات از طرف آنها اخذ می‌شد و هیئت مدیرۀ ما هیچ نقش مفیدی نداشت. در اولین جلسه، هیچ پاسخی به مسائل حقوقی ما ندادند و از جلسه دوم دیگر تلفن ما را هم جواب ندادند و جلسه‌ای هم برگزار نشد. بنابراین پس از آن ناگزیر شدیم مسائل و مشکلات پیش آمده را از طریق مراجع قانونی پیگیری نماییم.

درادامه؛ علیرضا بنایی نیز از طرف صنف هنرمندان موسیقی درباره پروژه کوروش صحبت کرد و گفت: اجرای پروژه کوروش یک سال بعد از چکاوک در اسفند ۹۰ آغاز شد و زمان تقریبی برای تکمیل آن ۳۰ شهریور ۹۲ بود و قرار بود حداکثر با سه ماه افزایش زمان، تکمیل شود.

بنایی ادامه داد: در پروژه کوروش ۵۲ واحد تعریف شده بود که ۲۶ واحد آن به روزنامه‌نگاران و ۲۶ واحد دیگر هم به اهالی موسیقی اختصاص داشت.

عضو تعاونی مسکن خانه موسیقی، با اشاره به مساله زمین این مجموعه گفت: در قرارداد پروژه کوروش ذکر شده بود که زمین در قالب مسکن مهر به صورت شرایط بازپرداخت پنج ساله تعلق می‌گیرد و بعد از تحویل واحد‌ها باید پرداخت‌ها انجام شده و مالکان سند بگیرند. اما بعد گفتند ۶ میلیون تومان هر نفر باید پرداخت کند چون زمین از مسکن مهر خارج شده و به صورت خود مالکی درآمده است که‌‌ همان موقع ما خواستار ارائه مستندات برای این مسائل شدیم اما سند و توضیحی به ما داده نشد.

بنایی ادامه داد: اندکی بعد آقای نوربخش در حضور خبرنگاران گفت زمین مشکل دارد که پروژه را به مالکان تحویل نداده‌اند و قرار نیست پروژه ادامه پیدا کند.

او خاطرنشان کرد: همچنین در قرارداد ساخت پروژه کوروش، قید شده اسکلت، بتون است اما بعد از مدتی گفتند اسکلت تبدیل شده به فلز با پیچ و مهره. ما مراجعه کردیم سر پروژه اما با شرایط اسفباری مواجه شدیم و دیدیم اسکلتی ساخته شده که چیزی روی آن نمی‌توان استوار کرد.

بنایی ادامه داد: هیات مدیره تعاونی مسکن خانه موسیقی به ما پیشنهاد داد که در پروژه چکاوک در عوض کوروش به شما واحد تحویل دهیم که من نپذیرفتم چون معتقد بودم از نظر اخلاقی و قانونی تصرف مال غیر است.

او در خاتمه خاطرنشان کرد: اوضاع ما در پروژه کوروش از چکاوک بد‌تر است چون نه مستنداتی داریم نه ملک موقتی تحویل ما شده است.

در پایان جلسه، اعضا به طرح سوالات خود پرداختند و اعضای هیات مدیره موقت با پاسخگویی، نسبت به تبیین ابهامات و رفع اشکالات اقدام نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار