سومین همایش دبیران شاعر استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا) - با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان و با عنوان یادواره ماموستا هیمن، سومین همایش دبیران شاعر استان در سنندج برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۱۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
سومین همایش دبیران شاعر استان کردستان برگزار شد

با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان، روسای ادارات آموزش متوسطه اول و دوم و تکنولوژی و گروههای آموزش اداره کل و جمعی از دبیران شاعر و هنرمند استان، سومین همایش شاعران با عنوان یادواره ماموستا هیمن در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد.

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در این مراسم هنری و ادبی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش ساحت وجود دارد؛ گفت: در این سند بیشترین تاکید بر تربیت و پرورش دانش آموزان تمام ساحتی است.

وی با بیان اینکه تربیت زیباشناختی و هنری یک از شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است؛ تاکید کرد: تمامی مدیران و دبیران مدارس استان باید دانش آموزان را به سمت و سوی التذاذ ادبی تشویق کنند.

نامدار شعر را تجلی آزادی بشر و مساوی با تولید فرهنگ دانست؛ اظهار داشت: هیچ ابزاری بُرنده تر از شعر و داستان وجود ندارد .

معاون آموزش متوسطه استان با بیان اینکه در طول ادوار تاریخ شعر همواره تاثیرگذار تر از نثر بوده است؛ گفت: ما در آموزش و پرورش به شاعرانی نیاز داریم که با استفاده از هنر خود روحیه شادابی و نشاط را در دانش آموزان تقویت کنند.

وی با اذعان به اینکه دانش آموزان به خلق شعر و پروراندن داستان زیاد علاقه نشان نمی دهند؛ تاکید کرد: باید دانش آموزان را به سمت مهارت های کلامی و خوانش هدایت کنیم.

نامدار با تاکید بر اینکه شعر می تواند دانش آموزان را به سمت مفاهیم عالی انسانی سوق دهد؛ گفت: ما در آموزش و پرورش تلاش می کنیم که دبیران شاعران و هنرمند را تقویت کنیم.

در ادامه این برنامه فریبا نامدار دبیر همایش نیز گزارشی از نحوه ارسال آثار به دبیرخانه و تعداد آثار ارائه کرد و گفت: فراخوان این همایش آبان ماه 97 به مدارس استان ارسال شده است.

نامداری با بیان اینکه تعداد 60 شاعر در این همایش ادبی شرکت داشته اند؛ گفت: در مجموع 180 قطعه شعر به دبیرخانه همایش ارسال و در نهایت با داوری سه نفر از اساتید،آثار برگزیده در دو پنل تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و 12 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

وی افزود: آثار منتخب و برگزیده شاعران در کتاب با عنوان « منی دل ناسکی شاعیر» چاپ و امروز با حضور معاون آموزش متوسطه از این کتاب رونمایی می شود.

در ادامه هر کدام از دبیران برگزیده شاعر اشعار خود را در فضای ادبی سرودند.

شایان ذکر است اولین و دومین همایش با همین عنوان ویژه دانش آموزان شاعر استان بوده است و سومین همایش نیز ویژه دبیران شاعر استان کردستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار