رییس کل دادگستری استان کرمان: ارزش گذاری رفتاری از اصول مدیریت کارآمد است

کرمان (پانا) - رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تبریک انتصاب حضرت آیت الله رییسی به عنوان ریاست قوه قضایه گفت: این انتصاب موجی از شعف و شادمانی در دل همکاران ایجاد کرد و افقی روشن در راستای تحول در دستگاه قضایی در بستر سند و منشور گام دوم انقلاب فراهم ساخت.

کد مطلب: ۹۰۱۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس کل دادگستری استان کرمان: ارزش گذاری رفتاری از اصول مدیریت کارآمد است

یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: یقینا تحول مورد انتظار رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) ، مردم و ریاست محترم قوه قضاییه بدون تلاش و مجاهدت قضات و کارکنان این دستگاه شدنی نخواهد بود و باید همت گماشت و حرکتی نو آغاز کرد

موحد اظهار داشت: کارهای بزرگ وگام های موثری در دوران مدیریت حضرت آیت الله آملی لاریجانی برداشته شد با این وجود هنوز تا واقعیت مطلوب فاصله زیادی داریم و باید گام های بلند تری برای کارآمدی دستگاه عدالت در کشور برداشته شود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با بیان اینکه در اصل و کلیت برخی از امور اختلاف نظری وجود ندارد، اظهار داشت : یکی از اموری که شاید در شیوه و جزئیات آن اختلاف نظر وجود داشته باشد اما در اصل آن اختلاف و بحثی نیست استفاده از سازوکار تنبیه و تشویق در علم مدیریت است.

وی افزود : همه ی صاحب نظران تاکید دارند که تشویق و تنبیه بستر توسعه و کارآمدی منابع انسانی را فراهم می کند و از الزامات اداره جامعه به خصوص سازمان هاست و در نظام تعلیم و تربیت، نظام اقتصادی، فرهنگ، و دین اصل پذیرفته شده ای است .

این مقام ارشد قضایی در استان اظهار داشت : در مدیریت علوی و سیره ائمه معصومین علیهم السلام موارد و مصادیق فراوانی وجود دارد که بر تشویق رفتارهای ارزشی و تنبیه و سرزنش رفتار های ناپسند تاکید شده است.

موحد در ادامه سخنان خود به نامه مولای متقیان علی (ع) خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و گفت حضرت می فرماید: هرگز نیکوکار و بدکار در نظرت یکسان نباشند چرا که نیکوکاران در نیکوکاری بی رغبت و بدکاران در بدکاری تشویق می گردند پس هر کدام از آنان را بر اساس کردارشان پاداش بده.

وی افزود: یکسان نگری و برخورد مساوی با نیکوکار و بدکار جامعه را دچار انحطاط می کند و اگر مدیری رفتارهای شایسته را نادیده بگیرد و از اعمال ناشایست چشم بپوشد در واقع خیانت و خدمت را یکسان دیده و بین آنان مساوات برقرار کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ارزش گذاری رفتاری از اصول مدیریت کارآمد است بیان داشت: استفاده از شیوه صحیح تشویق و تذکر سبب ایجاد روحیه تعهد، ارتقاء احساس مسئولیت و بهره وری را بهبود می بخشد.

وی گفت : تشکیل مدیریت نظارت و ارزشیابی کارکنان قضایی و اداری در قوه قضائیه اقدام خوبی در جهت شناسایی رفتارهای مناسب ، ارزش گذاری رفتاری و تشویق کارکنان دستگاه قضایی استان بوده است.

موحد با بیان اینکه افراط در تنبیه و تشویق نفرت انگیز است و اگر در این زمینه درست عمل نکنیم نتیجه معکوس می دهد، بیان داشت : اگر تشویقات سنجیده باشد انسان جانش را هم می دهد مانند مجاهدان فی سبیل الله برای نیل معبودجان خود را فدا می کنند.

این مقام ارشد قضایی با بیان این مطلب که رفتار از شخصیت افراد جداست ، افزود : یکی از نکاتی که در نظام تشویق و تنبیه اهمیت دارد این است که رفتار نامناسب باید تخریب و رفتار صحیح باید تشویق شود و شخصیت افراد در هیچ حالتی نباید تخریب شود حتی در برخورد با افراد مجرم نیز این اصل باید رعایت شود.

رییس کل دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با رویکرد تحول در دستگاه قضایی عهده دار ریاست قوه قضاییه شدند ، خاطرنشان کرد : همه ی کارکنان دستگاه قضایی باید در جهت افزایش رضایت مردم و کسب اعتماد عمومی به منظور تحول در دستگاه قضایی تلاش کنند.

در ادامه جلسه محمدباقر اسلامی معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان گفت: استان کرمان تنها استانی است که ۲۲ درصد کارکنان آن در پست های ستادی و ۷۸ درصد در شعب مشغول فعالیت هستند که معادل استاندارد کشوری است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ نفر از کارکنان اداری دادگستری کل استان کرمان به عنوان کارمند منتخب برگزیده شدند ، افزود : انتخاب این افراد بر اساس داشتن انضباط اداری ، رعایت شئون کارمندی ، نداشتن تخلف و تذکر اداری و داشتن میانگین امتیازات سیستمی مربوط به عملکردشان در حوزه کاری بوده است.

این مقام قضایی اظهار داشت : با توجه به اینکه ۹۴۱ نفر در شعب دادگستری استان کرمان در حال فعالیت هستند و در سال جاری ۵۱۶ هزار و ۶۱۴ پرونده وارد دادگستری های سراسر استان شده است به طور میانگین هر کدام از همکاران ما به ۵۴۹ پرونده رسیدگی کردند.

وی در پایان از زحمات تمام قضات و کارکنان اداری دادگستری کل استان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار