معاون سیاسی امنیتی اجتماعی  استاندار خراسان شمالی:

تاریخ عشایر با استکبار ستیزی عجین شده است.

بجنورد (پانا) -ولی الله حیاتی در در نشست مشترک معاونین ساسی امنیتی اجتماعی استانداری های خراسان شمالی و گلستان در جمع عشایر خراسان شمالی در منطقه قشلاقی تپه جیک مراوه تپه با اشاره به نقش  تاریخی، بی بدلیل و ستودنی عشایر در حفظ کیان کشور گفت:تاریخ عشایر با استکبار ستیزی  عجین شده است چه در دوران حملات روسها که عشایر کرد شمال خراسان در برابر آنان دفاع کردند و چه در دفاع مقدس که در مناطق عشایری دشمن نتوانست پیشروی کند.

کد مطلب: ۹۰۱۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ عشایر با استکبار ستیزی عجین شده است.

این مقام مسئول به شرایط فعلی اقتصادی و جنگ اقتصادی دشمن اشاره کرد و افزود: در برهه کنونی بیش از هر زمان دیگری نیاز به هشایری و حضور عشایر در صحنه است و این قشر اجازه سواستفاده دست نشانده های دشمن را با فروش و خروج دام مولد از استان ندهند.

وی توجه جدی به عشایر را از اولویت های دولت دانست و افزود: در خصوص مشکلات عشایر استان در مناطق قشلاقی اعتبارات ویژه در بودجه سال آینده اختصاص می یابد.

مدیرکل امور عشایر استان نیز در این نشست گفت: پنجاه سامان عرفی عشایری در قشلاق عشایر خراسان شمالی در استان گلستان وجود دارد و عشایر استان در این مناطق با مشکلاتی همچون جریمه های منابع طبیعی بدلیل ممیزی ها، تامین آب شرب و اتش سوزی انبارهای آذوقه در فصل ییلاق در نبود عشایر، مواجه هستند که در جلسات مشترک مسئولان دو استان مصوباتی بوده اما بطور کامل اجرائی نشده است.

در این نشست همچنین تعدادی از عشایر به بیان مشکلات خود پرداختند و برخی مدیران کل دستگاه های دو استان نیز به پاسخ دهی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار