معاون سیاسی، امنیتی استانداری سمنان هشدار داد:

خطر زیرزمینی‌شدن فعالیت‌های دانشجویی با تحدید آزادی‌های درون‌دانشگاهی

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان معتقد است که محدودسازی و تحدید آزادی‌های درون دانشگاهی، به زیرزمینی شدن فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها می‌انجامد.

کد مطلب: ۹۰۱۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
خطر زیرزمینی‌شدن فعالیت‌های دانشجویی با تحدید آزادی‌های درون‌دانشگاهی

حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه شورای اطلاع رسانی استان از شورای اطلاع رسانی استان، به‌عنوان محلی برای هم اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با رسانه‌ها نام برد و اظهار کرد: مردم باید در جریان ریز اقدامات و امور اقتصادی کشور قرار بگیرند و هر خدمتی که انجام می‌شود برای ایجاد آرامش ذهنی در مردم بهتر است که به اطلاع آنها رسانده شود.

خجسته‌پور همچنین در جلسه کمیسیون دانشجویی استان سمنان بر ضرورت نظارت بیشتر بر خوابگاه‌های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مسوولان دانشگاه‌ها باید با نظارت‌ دقیق بر این خوابگاه‌ها حقوق دانشجویان را تامین کنند.

وی ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور و آئین نامه های ابلاغی، دانشگاه‌ها مشمول دریافت کمک‌هایی برای تغذیه دانشجویان می‌شوند که لازم است تا روسای دانشگاه با هماهنگی دفتر سیاسی نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: در خصوص ایاب و ذهاب دانشجویان به دانشگاه مشکلاتی وجود دارد که برای لحاظ نمودن مسائل مربوط به بیمه و ... باید نسبت به اخذ مصوبات و رفع مشکلات قانونی در سال آتی اقدام شود.

وی با بیان اینکه در بحث رفت و آمد دانشجویان باید عدم فشار اقتصادی به دانشجویان مد نظر قرار گیرد، افزود: در برخی دانشگاه‌ها به جهت قرار گرفتن در مجاورت جاده‌ها، مشکلاتی مثل عبور دانشجویان از مسیر‌های پر تردد وجود دارد که باید با هماهنگی دفتر فنی استانداری راه‌کار مناسب اندیشیده شود و نسبت به رفع آن اقدام گردد.

معاون استاندار سمنان ضمن هشدار در خصوص کاهش مشارکت دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی، گفت: در این حوزه نیازمند آسیب‌شناسی همه جانبه و رویکردی علمی هستیم.

وی با اشاره به چرایی این عدم استقبال با اذعان به اینکه مسائل اجتماعی تک بعدی نیستند، ادامه داد: ظهور فضای مجازی، حس عدم تاثیر گذاری، فردگرایی و ... می تواند از جمله عوامل موثر در این مهم باشند.

خجسته‌پور گفت: اگر بستر مشارکت و فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها مهیا نباشد و آزادی‌های درون دانشگاهی به جهت تنگ نظری برخی افراد غیر مسئول محدود شود، فعالیت‌ها زیر زمینی خواهد شد که نیاز به مراقبت جدی دارد.

وی با بیان اینکه افراط و تفریط در حوزه مسائل فرهنگی جز آسیب‌های بزرگ این حوزه است به نگرش عالمانه رهبری معظم انقلاب به کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و افزود: تاکیدات معظم‌له بر لزوم سیاسی بودن دانشگاه‌ها و راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی بسیاری از نظرات بسته را کنار گذاشت، ضمن اینکه ترویج برنامه‌هایی مثل راهیان نور می‌تواند منجر به نتایج مثبت فرهنگی در دانشگاه‌ها شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار