خدمات‌دهی رایگان به ١٢٠٠ دیابتی در بیمارستان شفای سمنان

سمنان (پانا) - رئیس بیمارستان شفا تامین اجتماعی سمنان از تحت‌پوشش بودن ١٢٠٠ بیمار دیابتی در کلینیک دیابت این بیمارستان خبر داد و گفت: همه خدمات درمانی ارائه شده به این بیماران رایگان انجام می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد
خدمات‌دهی رایگان به ١٢٠٠ دیابتی در بیمارستان شفای سمنان

دکتر محمدرضا خدادی رئیس بیمارستان شفا سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: تمامی خدمات قابل ارائه در این کلینیک شامل ویزیت پزشک متخصص، دریافت دارو، آموزش ‌ های نحوه خود مراقبتی و چکاپ ماهیانه به‌صورت رایگان به این گروه از بیماران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان شفا از سال ١٣٨٩ فعالیت خود را آغاز کرده گفت: این واحد فعالیت خود را با یک پزشک عمومی، یک پرستار و حدود ٢٠٠ بیمار آغاز کرد و در حال حاضر تعداد ١٢٠٠ بیمار را تحت پوشش دارد که این بیماران زیر نظر یک پزشک متخصص داخلی به‌عنوان مسئول درمان و کنترل بیماران، می توانند در روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته به این واحد مراجعه و خدمات درمانی دریافت کنند.

این پزشک افزود: در مواقع لزوم و پس از ویزیت بیماران توسط متخصص داخلی در صورت نیاز به پزشکان متخصص در رشته‌های دیگر مانند چشم پزشک، متخصص کلیه و ... ارجاع می‌شوند.

دکتر خدادی ضمن تاکید بر اهمیت و لزوم ارتقاء سطح اطلاعات بیماران دیابتی از نحوه خود مراقبتی و همچنین خانواده آنان تصریح کرد: برنامه ریزی‌های مدوّن و منسجمی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت دو ماه یکبار در بیمارستان شفا انجام شده است که بیماران تحت پوشش می‌توانند به همراه خانواده خود در این کلاس‌ها شرکت کنند.

بهاره پاک‌نژاد سوپروایزر آموزشی و مسئول کلینیک دیابت بیمارستان شفا نیز برپایی کلاس‌های آموزشی را نیاز بیماران دانست و گفت: در این کلاس‌ها معمولا پیرامون مباحثی چون تغذیه، ورزش، مراقبت از پا، کنترل قند، روزه‌داری، مسافرت و هرآنچه که بیمار و خانواده وی باید در زمینه کنترل و مراقب از دیابت مطلع باشند مطرح می‌شود.

وی تعداد شرکت کنندگان در هر جلسه را حدود ٨٠ نفر از بیماران عنوان کرد و افزود: به منظور سنجش میزان اطلاع و یادگیری، در پایان هر جلسه از آنها علاوه بر نظرسنجی، آزمون‌های ساده‌ای گرفته و همچنین بر حسب موضوع کلاس، پمفلت های آموزشی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار