مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

برخورد با قاچاقچیان چوب تاغ در استان سمنان تشدید می‌شود‌

سمنان (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تشدید برخورد با قاچاقچیان چوب تاغ در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۱۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
برخورد با قاچاقچیان چوب تاغ در استان سمنان تشدید می‌شود‌

علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر حفظ منابع طبیعی و احساس تکلیف مردم اظهار داشت: عده‌ای سودجو در نواحی بیابانی استان سمنان با هدف کسب درآمد، اقدام به قطع تاغ و فروش آنها می‌کنند که مستلزم عزمی همگانی در برخورد با این‌گونه افراد است.

وی با اشاره نقش درختچه‌های تاغ در تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از گسترش بیابان افزود: این درختچه‌ها از انتشار گرد و غبار در نواحی روستایی و شهری حاشیه کویر و جلوگیری می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه مردم می‌توانند در امر شناسایی و دستگیری مجرمان به‌منظور جلوگیری از نابودی تاغ زارها همیار منابع طبیعی باشند گفت: محاکم قضایی باید در برخورد با مجرمان با جدیت برخورد کنند.

حیدریان با بیان اینکه گیاه تاغ مقاومت زیادی در برابر خشکی و گرما دارد و برای جلوگیری از گسترش کویر از آن استفاده می‌شود، تصریح کرد: با دقت و جدیت تمامی پرونده‌های مربوط به حمل و کشف زغال و تاغ توسط محاکم قضایی پیگیری می‌شود.

وی بیان داشت: گشت‌های شبانه‌روزی مأموران حفاظت منابع طبیعی انجام می‌شود؛ بنابراین انتظار ما از محاکم قضایی برخورد قاطع با متخلفان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار