پرچم متبرک حرم امام هشتم، میهمان خانواده شهید قنبریان

سمنان (پانا) - جمعی از اعضای دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان، پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) را به خانواده شهید مدافع حرم محمد قنبریان رساندند.

کد مطلب: ۹۰۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پرچم متبرک حرم امام هشتم، میهمان خانواده شهید قنبریان

علیرضا خسروی سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان با همراهی جمعی از اعضای این دفتر و نیز جمعی از اعضای دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن حضور در منزل شهید مدافع حرم محمد قنبریان، یاد و خاطره این شهید والامقام را گرامی‌داشتند.

خسروی در این دیدار با ذکر خاطراتی از رزمندگان و شهدای هشت‌سال دفاع مقدس گفت: شهدا نسبت به اموال بیت‌المال حساس بودند اما امروز می‌بینیم کسانی، بر صندلی‌هایی که انقلاب 300 هزار شهید برای حفظ آن‌ها تقدیم کرده است تکیه کرده‌اند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند؛ ما برای مردم و خانواده شهدا در قبال این اشکالات و مشکلات پاسخی نداریم.

وی با انتقاد از گسترش اختلاس‌های چندهزار میلیاردی گفت: ما مطمئنیم که دعای خانواده شهدا در اصلاح این امور موثر است و در میان مسئولان و مردم ما نیز افرادی هستند که گام‌های مطلوبی را در جهت بهبود اوضاع برمی‌دارند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سمنان در ادامه با اشاره به وجود بیش از 140 پایگاه نظامی آمریکایی در اطراف جمهوری اسلامی ایران گفت: با این وجود، رئیس‌جمهور آمریکا ناچار است که با هواپیمای چراغ‌خاموش به کشور عراق سفر کند؛ این شرایط به برکت شهدا ایجاد شده است.

خسروی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم‌ها، با قدرت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان ایستاده است، گفت: خود ژنرال‌های برجسته آمریکایی خطاب به مقامات دولت آمریکا می‌گویند شما ایران را نشناخته‌اید؛ با کشور و مردم ایران نمی‌توان شوخی کرد!

حجت‌الاسلام نجف‌زاده، مسئول عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز با تأکید بر این که باید در عمل پایبندی به آرمان شهدا را اثبات کنیم گفت: شهدا اهداف خود را در وصیت‌نامه‌های خود ذکر کرده‌اند و آن اهداف در واقع همان اهداف انقلاب اسلامی است؛ انقلاب ما نیز وسیله‌ای است برای رسیدن به انقلاب اصلی و کمال نهایی که ظهور امام زمان(عج) است.

نجف‌زاده بار دیگر تصریح کرد: اثبات پایبندی به این آرمان با این دیدارها و با حرف و شعار میسر نمی‌شود و باید در میدان عمل این مهم را به اثبات رساند.

همسر شهید محمد قنبریان نیز در این دیدار با تأکید بر وجود روحیه شهادت‌طلبی در خانواده شهید گفت: برادر بزرگ شهید قنبریان، در سال 1358 به دست منافقین به شهادت رسید و برادر دیگر ایشان نیز در سال 1361 در جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت می‌رسد که پیکر این شهید هنوز در دل سرزمین‌های آغشته به خون شهدا باقی مانده و بازنگشته است.

وی افزود: یکی از روحیات ایشان، دفاع از حق مظلوم بود؛ ایشان همچنین از مسائل قومیتی به شدت احتراز می‌کرد.

در ادامه این دیدار مداح اهل‌بیت(ع)، سیدعلی‌اصغر تقوی به مرثیه‌سرایی با موضوع شهدای گران‌قدر مدافع حرم پرداخت. پس از آن پرچم حرم مطهر امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برای تبرک‌جویی در اختیار خانواده شهید قنبریان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار