رئیس اتاق بازرگانی ایران:‌ نظر فعالان اقتصادی برای قانون‌گذاری پرسیده شود

تهران (پانا) -  رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه قانون ضرورت اجرایی دارد، می‌گوید اتخاذ نظر و پیشنهادهای فعالان اقتصادی برای تدوین قوانین امری ضروری و تسهیل‌کننده است.

کد مطلب: ۹۰۱۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتاق بازرگانی ایران:‌ نظر فعالان اقتصادی برای قانون‌گذاری پرسیده شود

به گزارش ایرنا، غلامحسین شافعی شامگاه پنجشنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه فعالیت و قانون‌گذاری متفاوتی توسط مجلس شورای اسلامی در زمینه بهبود فضای کسب و کار از سال 1390 آغاز شده است، بر ضرورت تسریع در تصمیمگیری‌ها تاکید کرد و افزود: با تاخیر در تصمیم‌گیری‌ها، فرصت‌ها در ساختار اقتصادی کلان کشور از بین می‌روند.
رئیس اتاق بازرگانی صنعت معدن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اجرای این قانون تاکنون درگیر مشکلاتی اساسی بوده است، ادامه داد: 20 درصد قانون مترقی اجرایی نشده است و اگر این قانون به صورت کامل اجرا شود، اثرگذاری ملموسی در اقتصاد کشور خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه باید مجلس شورای اسلامی برای تقویت بعد نظارتی در قانون‌ها کمک کند بیان کرد: مشکلات اقتصادی کشور بیش از اقتصاد خرد و کلان است و اینک در قاعده‌گذاری دچار نارسایی هستیم و تا این نقاط ضعف رفع نشود به نتایج مطلوبی در اقتصاد نخواهیم رسید.
شافعی عنوان کرد: متاسفانه پاداش‌دهی به دلال‌ها، واسطه‌گری و اقتصاد غیر مولد در کشور وجود دارد و تا این نوع نگرش به اقتصاد باشد به نتایج مطلوب دست نخواهیم یافت.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به وضع دشوار اقتصادی کشور افزود: به طور قطع اینک در وضع عادی نیستیم لذا با تصمیم‌های عادی نمی‌توان وضع غیرعادی کشور را مدیریت کرد.
وی عنوان کرد: مدیران استانی وضع اقتصادی کنونی را مورد توجه قرار دهند تا بسیاری از مسائل و مشکلات رسیدگی و رفع شود و در این راستا مسئولان با روحیه جهادی و ریسک می‌توانند مشکلات مردمی را رفع کنند.
شافعی ادامه داد: محدودیت منابع نداریم و مشکل اصلی چگونگی تخصیص و مصرف منابع است که در این زمینه بخش دولتی و خصوصی باید راهکاری بیندیشند.
وی اضافه کرد: کشور در تدوین برنامه های توسعه ای درگیر مشکلاتی است و این مشکلات ابتدا باید از سطح ملی رفع شود و بعد به استان‌ها تسری یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار