در گفت و گو با پانا

بازیگر نقش «حامد» سریال «لحظه گرگ و میش»: اسعدیان یاد می‌دهد چگونه نقش را بازی نکنی

تهران (پانا) - پاشا رستمی، بازیگر نقش حامد سریال «لحظه گرگ و میش »، از چگونگی ورودش به این مجموعه تلویزیونی می گوید.

کد مطلب: ۹۰۱۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بازیگر نقش «حامد» سریال  «لحظه گرگ و میش»: اسعدیان یاد می‌دهد چگونه نقش را بازی نکنی

رستمی در گفت‌و‌گو با پانا درباره ورود خود به عرصه بازیگری و ایفای نقش در این سریال گفت: اولین کار تصویری من پس از تجربه بازی در تئاتر، سریال «اغما»ی سیروس مقدم بود که در سال ۸۶ ساخته شد و پس از آن فعالیت بازیگری‌‌ام با نقش‌آفرینی در فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند سریال «این آخرین سفر» کامبیز کشفی، «همه بچه‌های من» مرضیه برومند، فیلم سینمایی «طبقه سوم» بیژن میرباقری، فیلم سینمایی «اتوبوس» محمد مهدی عسگرپور، سریال «آب پریا» مرضیه برومند و سریال «خلسه» حسن برزیده ادامه پیدا کرد. پس از ایفای نقش دراین فیلم‌ها و سریال‌ها، برای ادامه تحصیل در رشته بازیگری راهی کانادا شدم.
وی افزود: سال ۹۶ به ایران بازگشتم و در سریال «گمشدگان» نقش امید وطن‌خواه را بازی کردم. قبل از این سریال نیز در تئاتری به نام «لابراتوار» به کارگردانی منصور صلواتی روی صحنه رفتم.
رستمی درباره چگونگی انتخابش برای ایفای «حامد» در سریال «لحظه گرگ و میش» توضیح داد: پس از اینکه از کانادا برگشتم خیلی تمایلی به ایفای نقش در فیلم یا سریالی نداشتم. پس از مدتی مهدی لطیفی، دستیار آقای اسعدیان، با من تماس گرفت و از ساخت «لحظه گرگ و میش» خبر داد. از همان ابتدا بسیار همایون اسعدیان را دوست داشتم و برایش ارادت قائل بودم. به نظر من نسل همایون اسعدیان‌ها نسل طلایی سینمای ایران بودند.

وی ادامه داد: برای تست به دفتر آقای اسعدیان رفتم و مهدی لطیفی و مریم هژیروند، برنامه‌ریز کار، از من تستی گرفتند. پس از اینکه اعلام شد هنوز تیم «لحظه گرگ و میش» به نتیجه نرسیده است، برای ایفای نقش امید وطن‌خواه به پروژه «گمشدگان» پیوستم و پس از مدتی اعلام شد که برای بازی در سریال «لحظه گرگ و میش» انتخاب شده‌‌ام که بسیار خوشحال شدم. در همان ابتدا فکر می‌کردم کاراکتر من به کاراکتر حامد نزدیک است، ولی هیچ تصوری از اینکه چه نقشی را قرار است بازی کنم، نداشتم.
رستمی اضافه کرد: ما جلسات گپ و گفتی با آقای اسعدیان و دیگر بازیگران داشتیم که در آنجا درباره فیلمنامه و کاراکترها صحبت می‌کردیم و هنوز مشخص نبود هرکدام از ما قرار است کدام شخصیت را بازی کنیم. روز آخر که برای بستن قرارداد به دفتر همایون اسعدیان رفتیم به هرکداممان اعلام شد برای چه نقشی قراداد ببندیم. برایم معیار حضور در این سریال شخص همایون اسعدیان بود.
این بازیگر جوان درباره دلیل دیده شدن کاراکتر حامد در سریال «لحظه گرگ و میش» عنوان کرد: فکر می‌کنم حامد سمبلی از صداقت و عشق است. چیزی که مصداق آن را زیاد دیده‌‌ایم، ولی در کل همه ما آن را دوست داریم؛ مانند «رومئو و ژولیت» و «سینما پارادیزو» که عشق‌های صادقانه‌‌ای دارند. همه چیز عشق حامد درست است، ولی هیچ چیز در حول عشقش به درستی پیش نمی‌روند. این آدم‌های دیگر هستند که درمورد این عشق تصمیم می‌گیرند و دو فردی که همدیگر را دوست دارند نقشی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند.

وی ادامه داد: حامد شخصیتی عاشق است که طرد‌شده و شکست‌خورده و کسانی که به عشق نافرجام دچار شده‌‌اند با او همذات‌پنداری می‌کنند. همه ما عاشق شده و در دوره‌‌ای با این موضوع مواجه شده‌‌ایم و این مسائل باعث شد با این کاراکتر همذات‌پنداری کنیم و بیشتر از بقیه کاراکترها دوستش داشته باشیم.
رستمی با غنیمت شمردن همکاری با همایون اسعدیان اضافه کرد: به همکاری‌‌ام با همایون اسعدیان افتخار می‌کنم و می‌بالم و خیلی خوشحالم که با او کار کردم. همایون اسعدیان پیش از آن که فیلم ساز فوق العاده‌‌ای باشد انسان فوق العاده‌‌ای است. آدمی شریف، مهربان و درست و حسابی که امثال او را کمتر می‌بینیم.

وی ادامه داد: کارکردن با آقای اسعدیان خیلی آسان است. نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم. ما سرکار نه درگیری داشتیم و نه استرس و بابت مدیریت پروژه‌‌ای که دو سال به طول انجامید باید همایون اسعدیان را تحسین کرد که دوسال هر روز با یک رفتار و اخلاق ثابت به سرکار می‌آمدند. مگر می‌شود یک فرد روزی که حالش خوب نیست سرکار بیاید و این را به گروهش منتقل نکند؟ امیدوارم کسانی که دوست دارند در این حرفه مشغول شوند، قسمتشان شود و با همایون اسعدیان همکاری داشته باشند.
این بازیگر درباره کمک‌های اسعدیان در رسیدن به نقش حامد گفت: آقای اسعدیان برای همه نقش‌ها از کوتاه‌ترین تا بلند‌ترین نقش از ابتدا برنامه داشت. همه نقش‌ها روند حرکتی دارند که همایون اسعدیان آن را برای خود در آورده بود. او برای هدایت بازیگرانش کارجالبی می‌کرد و آن یاد دادن این بود که نقش را چگونه بازی نکنی و این اتفاق بزرگی بود.
رستمی در پایان اذعان کرد: همه بازیگران علاقه دارند که به کاراکترشان شاخ و برگ اضافی بدهند و آقای اسعدیان شاخ و برگ اضافه را می‌چید و به ما می گفت چه کارهایی را انجام ندهیم که نقشت درست پیش رود و این به هنر او باز می‌گردد، که نوع برخورد و نوع کمک به بازیگر را می‌فهمد. زمانی برای ایفای نقش‌ها انتخاب شدیم که همایون اسعدیان سعی کرده بود همه ما را به گونه‌‌ای انتخاب کند که به کاراکتر نزدیک باشیم و فقط کافی بود شخصیت‌ها را آنطور که می‌خواستیم به وجود آوریم و مواردی که اضافه بود را از آن کم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار