در گردهمایی "دولت و تدبیر در گام دوم انقلاب" با حضور همکاران ستادی

مدیران، معاونان، مشاوران و روسای ستادی به وزیر آموزش و پرورش چه گفتند؟

تهران (پانا) - مدیران، معاونان، مشاوران و روسای ادارات در گردهمایی سراسری معاونان و مدیران کل آموزش و‌پرورش که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، نظر و پیشنهادات خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

کد مطلب: ۹۰۱۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران، معاونان، مشاوران و روسای ستادی به وزیر آموزش و پرورش چه گفتند؟

به گزارش مرکز ارتباطات آموزش و پرورش، سیدمهدی حسین‌نیا، معاون مدیرکل تامین منابع سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این گردهمایی که تحت عنوان« تدبیر و امید و گام دوم انقلاب» صبح امروز در سالن شهید بهشتی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، از وزیر آموزش و‌پرورش برای میدان دادن به جوانان تشکر کرد و گفت: در حوزه نوسازی مدارس خوشبختانه این اتفاق افتاده است و امیدوارم بتوانیم عملکرد مناسبی داشته باشیم و جوابگوی این اعتماد باشیم.

صدیقه رستما، رییس گروه برنامه ریزی دفتر آموزش پیش‌دبستانی هم با بیان اینکه سند تحول بنیادین یکی از مهمترین اسناد بالادستی تدوین شده در چهل سال گذشته است گفت: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم سازوکار اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به ویژه بند ۲ این سیاست‌ها که مربوط به آموزش و پرورش کودکی است را بیش از پیش فراهم کنند و به دوره مبنایی پیش‌دبستانی و دبستان توجه ویژه شود.

حمید رضا معزز، مدیر حوزه ریاست مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش نیز کاهش فاصله صف و ستاد را یکی از مهمترین تلاش‌های این اداره کل عنوان کرد و‌ گفت: خوشبختانه در زمان آقای بطحایی ارتباط بیشتر و فاصله‌ها کم شده است.
او با اعلام رضایت از ارتباط بیشتر ستاد با معلمان و فرهنگیان، افزایش این تعامل را خواستار شد.

سحر بیات، رییس گروه کمیسیون ملی آیسسکو هم گفت: مطالعات تطبیقی نظام‌های آموزشی دیگر کشورها نشان می‌دهد از زمانی که اصلاحات آموزشی را انجام داده‌اند تا به یک کشور پیشرو تبدیل شده‌اند، حدود ۵۰ سال زمان صرف شده است. بنابراین اگر ما هم از اکنون شروع کنیم حداقل برای اصلاحات آموزشی و تبدیل شدن به یک نظام پیشرو ۲۰ سال زمان نیاز داریم.
بیات ادامه داد: به اعتقاد من پژوهش، تحقیق و تقویت بدنه کارشناسی باعث می‌شود گام‌های بلندی را در این زمینه برداریم.

یداله آزادی، سرپرست پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان تهران هم با تشکر از وزیر آموزش و پرورش برای توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان گفت: ۴۰ سالگی سن تحول است و نباید اشتباه کنیم. اگر دنبال تحول هستیم دروازه تحول در آموزش و پرورش دانشگاه‌های فرهنگیان و شهیدرجایی هستند. در حالی که دانشجوی ما از ۲۰ هزار به ۳ هزار رسیده بود با تلاش وزیر آموزش و پرورش امسال ۴۰ هزار دانشجومعلم جذب شدند و سال آینده ۵۵ هزار نفر جذب خواهند شد.

عظیم محبی سرپرست دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی نیز مسایل مالی، معیشتی و کیفیت مدرسه را در روند مدرسه‌محوری مهم ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه در هر کدام از این محورها، فعالیت‌هایی انجام شده است. برای اجرای مدرسه‌محوری باید مشکلات مالی مدارس حل شود تا همراه کیفیت در گام دوم انقلاب، گام دوم تحول در آموزش و‌پرورش را هم برداریم.

خدانظر دریکوند، مشاور معاون آموزش متوسطه نیز از وزیر آموزش و پرورش برای حذف آزمون‌ها و زدودن استرس از دانش‌آموزان قدردانی کرد و گفت: مهمترین سرمایه، سرمایه اجتماعی است و مهمترین شاخصه این سرمایه هم اعتماد اجتماعی است.
او خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: شما از طریق دولت و ما به همراه همه مدیران باید تلاش کنیم تا اعتماد اجتماعی معلمان افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار