نماینده دفتر مشارکت های سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد:

به صدا درآمدن زنگ مهر سال تحصیلی ٩٩-٩٨ در مدارس خیر ساز

همدان (پانا) - نماینده دفتر مشارکت های سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به این که سال ٩٨، سال خیرین مدرسه ساز نام گذاری شده است هدف از برگزاری همایش مدیران عامل مجامع خیرین مدرسه ساز و معاونین مشارکت های مردمی که روز گذشته در سالن اجتماعات اداره نوسازی برگزار شد را ارائه گزارش عملکرد استان ها و اعلام برنامه های پیش روی آن ها به سازمان عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۰۱۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
به صدا درآمدن زنگ مهر سال تحصیلی ٩٩-٩٨ در مدارس خیر ساز

صبری ضمن بیان این که گردهمایی رؤسای مجامع و بانوان خیر مدرسه ساز در کل کشور انجام گرفته است گفت: تا کنون ٢٠ جشنواره توسط سازمان برگزار شده است و اکنون آمادگی لازم در خصوص برگزاری جشنواره بیست و یکم با کیفیت بهتر را نیز داریم.
او با تأکید بر برگزاری جشنواره مدرسه ای گفت: برگزاری این جشنواره ها از وظایف مدیران آموزش و پرورش است که با هدف تکریم و جذب خیرین برگزار می شود.
صبری در ادامه افزود: با توجه به نامه قائم مقام وزیر آموزش و پرورش کشور باید با هدف ترویج مشارکت و جذب مجامع از استان ها به خاطر پتانسیل بالا در جشنواره های مدرسه ای مورد تجلیل قرار گیرند.
او اظهار کرد: با توجه به آمار ارائه شده توسط مدیران مدارس، برگزاری جشنواره های مدرسه ای و معرفی دانش آموزان برتر باعث ایجاد انگیزه در خیر مدرسه ساز می شود.
نماینده دفتر مشارکت های سازمان نوسازی مدارس افزود: در جشنواره های مدرسه ای باید از خیرین مدرسه ساز تقدیر به عمل آید و در صورتی که خیر خارج از کشور حضور داشته باشد باید به نمایندگی، یکی از اعضای خانواده او در این مراسم دعوت شوند.
صبری با یادآوری این که یادواره خیرین متوفی در کشور با محوریت استان همدان برگزار شد گفت: در این کار بسیار ارزشمند که توسط استان همدان صورت پذیرفت عکس خیرین متوفی چاپ و قطعه ای در باغ بهشت همدان به خیرین مدرسه ساز اختصاص داده شد.
او با تأکید بر این که باید دوره های آموزشی برای خیرین جوان تشکیل شود گفت: این دوره ها باعث ایجاد انگیزه در جوانان می شود و علم آن ها ارتقا می بخشد.
نماینده دفتر مشارکت های سازمان نوسازی مدارس با تأکید بر این که شهرستان ها باید نواقص جشنواره های مدرسه ای را به ما ارائه دهند گفت: تعدادی از مدارس به دلیل عدم وجود فضای کافی قادر به برگزاری این جشنواره ها نیستند لذا می توان جشنواره ها را به صورت منطقه ای برگزار کرد و مدارسی که بزرگ تر هستند و فضای بیشتری برای برگزاری جشنواره دارند به عنوان مدرسه پایلوت قرار داد که در این صورت مسئولین مدارس باید با هم تعامل داشته باشند.
صبری تصریح کرد: اتفاق مهمی که در سازمان نوسازی مدارس رخ داده است انتخاب معاون مشارکتی و کارشناس مسئول برای مناطق است که در این صورت باید از پست های اداره آموزش و پرورش کم و به پست های سازمان اضافه کرد.
او گفت:برای تأمین هزینه جشنواره ها رایزنی هایی انجام شده است و اعتباراتی نیز برای جذب خیرین در دستور کار قرار دارد.
صبری ضمن اظهار تأسف در خصوص کم کاری در شناسایی و معرفی خیرین مدرسه ساز گفت: متأسفانه بودجه ای برای صدا و سیما جهت شناسایی و معرفی این افراد در نظر گرفته نشده است.
در این جلسه همچنین بحث نام گذاری خیابان ها بر اساس نام خیرین و با توجه به مدارس خیرسازی که در آن خیابان قرار دارند و برگزاری نمایشگاه عکس در استان ها و چاپ عکس ٦٠ خیر مدرسه ساز روی تخته شاسی مطرح شد و صبری در پایان اظهار کرد: طبق مصوبات صورت گرفته، زنگ مهر سال تحصیلی ٩٩-٩٨ در مدارس خیر ساز به صدا درخواهد آمد.

مریم پیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار