در گفت‌و‌گو با پانا

احمد خاتمی: نباید مرعوب تهدید اقتصادی دشمن شد

مسئولان با مدیریت جهادی معیشت مردم را سامان دهند

تهران (پانا) - سخنگوی مجلس خبرگان معتقد است در تصمیم گیری درباره لوایح FATF‌ نباید مرعوب فشارهای «دشمن» شد چرا که آن‌ها به دنبال «بهانه‌جویی» هستند.

کد مطلب: ۹۰۱۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
احمد خاتمی:  نباید مرعوب تهدید اقتصادی دشمن شد

در حالی که گروه ویژه اقدام مالی برای آخرین بار در اسفند اقدامات تقابلی علیه ایران را تعلیق کرد و فرصت 4 ماهه ای برای تصویب لوایح مربوط به FATF را به ایران داد اما جلسات مجمع در این باره تا پایان سال همچنان مسکوت ماند.

سکوت مجمع با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. برخی این سکوت را به ضرر منافع ملی کشور می‌دانند و بر این باورند که تصمیم نگرفتن در سطوح بین‌المللی نمود خوبی برای جمهوری اسلامی ایران ندارد.

با این حال مخالفان FATF در مجمع بر این باورند که باید اقدامات اروپا را رصد کرد و بعد تصمیم گرفت.

احمد خاتمی، سخنگوی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری ششمین اجلاسیه خبرگان رهبری در آخرین روزهای سال در این باره به پانا می‌گوید: «در بیانیه پایانی مجلس خبرگان به این موضوع اشاره شد و اعضای مجلس خبرگان رهبری گفتند که بهایی به بهانه‌جویی دشمن ندهید.»

خاتمی ادامه داد: «اصلا اگر در این مورد دشمن را قانع کنیم بازهم بهانه‌ دیگری خواهد گرفت زیرا کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده است بیدار نخواهد شد.»

اویادآورشد: «آنها به دنبال بهانه‌جویی هستند و به نظر می‌رسد که اقدام آنها تهدید اقتصادی است نباید مرعوب تهدید اقتصادی آنها شد.»

اظهارات سخنگوی مجلس خبرگان در حالی است که بسیاری از تحلیل گران بر این باورند با فشار آمریکا و تشدید تحریم‌ها علیه ایران سال 98 به لحاظ اقتصادی سال سختی خواهد بود. با توجه به اینکه ایران در شرایط تحریم به دنبال راه‌هایی برای توسعه تجارت و مبادلات با دیگر کشورهاست تصویب نشدن FATF در کشور مانع بسیاری از فعالیت‌های بانکی ایران با کشورهای دیگر و حتی همسایگان خواهد بود. با این حال سخنگوی مجلس خبرگان رهبری درمورد وظیفه مسئولان در سال 98 با توجه به وضع معیشت و شرایط سخت اقتصادی در پی تحریم‌ها، گفت: «مسئولان باید عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرند و با مدیریت جهادی معیشت مردم را سامان دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار