کمیته گیاهان دارویی در آذربایجان غربی تشکیل شد

ارومیه(پانا)- رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل اولین کمیته گیاهان دارویی در استان گفت: این کمیته با هدف سیاستگذاری، هماهنگی، پایش و پیگیری ارتباطات بین دستگاهی در سطح استان تشکیل شد.

کد مطلب: ۹۰۱۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
کمیته گیاهان دارویی در آذربایجان غربی تشکیل شد

امین رستم زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت بالایی از لحاظ تنوع گیاهی در کشور داراست، اظهار داشت: با اتخاذ برنامه ریزی مدون در قالب زمانبندی بلندمدت و کوتاه مدت می توان استان را به عنوان یکی از قطب های گیاهان دارویی در کشور مطرح کرد.


رستم زاده با اشاره به نیاز کم آبی برخی از گونه های گیاهان دارویی و صرفه اقتصادی کشت آنها نسبت به سایر محصولات کشاورزی، گفت: درآمدزایی بالا از جمله یکی از دلایل متعددی برای تقدم کشت گیاهان دارویی است.


وی با اشاره به فعالیت های گروه پژوهشی شیمی تجزیه و کروموتوگرافی گازی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، بیان کرد: در این گروه نیز خدمات مطالعاتی و تخصصی برای اتصال به بازار و برندسازی علمی و اقتصادی ارزش آفرین در بحث فروش و صادرات گیاهان دارویی ارائه شده است.


رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی همچنین در رابطه با طرح 150 هکتاری کشت گیاهان دارویی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی استان با اتکا به زنجیره کامل پژوهشی خود و با همکاری و مشارکت جهاد کشاورزی استان و ستاد احیای دریاچه ارومیه در این خصوص نقش آفرینی موثری خواهد داشت و تفاهم نامه آن در سال جدید با حضور مسوولان کشوری به امضا رسید.


وی در تشریح توانمندی های علمی و عملی گروه های پژوهشی واحد در حوزه گیاهان دارویی، بیان کرد: گروه متابولیت های ثانویه با توجه به طرح در دست اجرای خود که از ستاد احیای دریاچه ارومیه اخذ کرده است، تجربه ارزشمندی در حوزه گیاهان دارویی در بحث فرهنگ سازی علمی موضوع کسب کرده است و می توان در فازهای بعدی به صورت تخصصی تر به آن اتکا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار