حجت‌الاسلام نقویان: بدون اغراق مظلوم‌ترین و مقدس ترین مجموعه، وزارت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) _ دبیر هیات عالی گزینش کشور مظلوم‌ترین و ‌موثرترین مجموعه را وزارت آموزش و پرورش دانست و بر لزوم توجه ویژه به این وزارت‌خانه برای پیشرفت سایر بخش‌های نظام تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۰۱۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
حجت‌الاسلام نقویان: بدون اغراق مظلوم‌ترین و مقدس ترین مجموعه، وزارت آموزش و پرورش است

حجت‌الاسلام نقویان در گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران وزیر و مدیران کل آموزش‌ و پرورش تحت عنوان «تدبیر و امید در گام دوم انقلاب» که صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و قائم‌مقام وزیر در سالن شهیدبهشتی اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: مقدس‌ترین جایی که من همیشه افتخار و توفیق خدمت‌رسی داشته‌ام آموزش و پرورش بوده است.

او ادامه داد: «بدون اغراق وزارت آموزش و پرورش از یک سو مظلوم‌ترین و از یک سو مقدس‌ترین و موثرترین مجموعه‌ای است که من سراغ دارم.»

نقویان افزود: «پیشرفته‌بودن هر کشوری وابسته به پیشرفته‌بودن آموزش و پرورش آن کشور است. اگر نظام در سایر بخش‌ها بخواهد پیشرفته باشد باید توجه ویژه به آموزش و پرورش داشته باشد.»

رییس هیات عالی گزینش کشور گفت: «در این سال‌های متمادی که کار اصلی من هم معلمی است در حدود ۷۰۰ مدرسه حاضر شده‌ام و صحبت کرده‌ام و خوشبختانه تعامل خوبی با جوانان برقرار شده است. امیدوارم با تلاش همگانی گام‌های بلندی برداریم و با تجربیات موفق و موثر یادگاری خوبی برای آیندگان به جا بگذاریم.»

نقویان با بیان اینکه میوه مهمترین بخش درخت و ارزش درخت به میوه آن است، گفت: «ما در بخش تربیت و اخلاق و به تعبیر قرآن «تقوا» و گاهی هم «رشد»، باید به صورت جدی تلاش داشته باشیم.»

او گفت: «تقوا در همکاری شکل می‌گیرد. اگر بالاترین جلوه مسلمانی را خواستیم بیابیم آنجایی است که برای پیشرفت یک کار دست به دست هم می‌دهیم. اگر به خون‌های شهیدان پایبندیم، اگر به این انقلاب فکر می‌کنیم، باید دست به دست هم بدهیم و برای سافرازی بیشتر این کشور تلاش کنیم.»

نقویان در پایان با اشاره به موضوع این گرهمایی یعنی هم‌فکری و هم‌افزایی و مشورت و گفت‌وگوی مستقیم وزیر و مدیران گفت: «واقعا جای این جلسات در سایر وزارت‌خانه خالی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار