2 هزار و ۹۸۴ بیمار خاص در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

ارومیه(پانا)-مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت:۲ هزار و ۹۸۴ بیمار خاص در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کد مطلب: ۹۰۱۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
2 هزار و ۹۸۴ بیمار خاص در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نادر نانبخش در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با اشاره به اقدامات اداره کل در طول سال جاری گفت:امسال ۱۹ مورد بیماری خاص به تعداد بیمه‌های تحت پوشش بیمه سلامت افزوده شده است.

وی افزود:۲ هزار و ۹۸۴ بیمار خاص در استان در پنج نوع بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

نان بخش گفت:بیماران تالاسمی، هموفیلی، پیوندی، ام اس و دیالیزی از جمله بیماری های خاص هستند که بیمه سلامت استان سالانه نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان برای ارائه خدمات درمانی به ایشان هزینه می کند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی افزود:۱۲۶۰ مورد موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت در استان وجود دارد که در سال جدید نیز ۹۲ موسسه دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی گفت:۵۹ دفتر پیشخوان طرف قرار داد بیمه سلامت برای خدمات صدور تعویض تمدید المثنی در استان وجود دارد.

نان بخش با اشاره به اینکه ماهانه ۸۵ هزار دفترچه بیمه چاپ می شود،گفت:بخاطر رفاه حال جانبازان و خانواده شهدا به موسسات طرف قرارداد اعلام کردیم تا ۳۱ خرداد ۹۸ ،دفترچه های بیمه مورد استفاده است و نیاز به دفترچه جدید ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به بدیهی ها گفت:از ۳۵۶ میلیارد تومان بدیهی بیمه سلامت که به سال ۹۶ مربوط است، ۲۴۴ میلیارد به صورت نقدی و بقیه به صورت اوراق تحویل علوم پزشکی شده است.

وی افزود: یک میلیون و ۹۸۴ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ که صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق روستایی در مجموع با بیش از یک میلیون و ۷۲۸ هزار نفر عضو بیشترین اعضای صندوق‌های بیمه سلامت استان را به خود اختصاص داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار