معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:همکاری 56 هزار دانش آموز استان در طرح مروج سلامت

بیرجند (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 56 هزار دانش آموز استان در طرح مروج سلامت همکاری می کنند ،گفت: طرح مدارس مروج سلامت  به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت دانش آموزان است.

کد مطلب: ۹۰۱۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:همکاری 56 هزار دانش آموز استان در طرح مروج سلامت

مهدی گلدانی مقدم معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در همایش تجلیل از فعالین مدارس مروج سلامت ،اظهار کرد: قریب 56 هزار دانش آموز دختر و پسر استان به عنوان مروج سلامت در مدارس همکاری می کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح مدارس مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت دانش آموزان هستند تصریح کرد: توانمند سازی دانش آموزان و ارتقای سلامت مدارس با مشارکت سه ضلع اولیا، مربیان و دانش آموزان امکان پذیر بوده و زمینه ساز ترویج فرهنگ خود مراقبتی در جامعه خراسان جنوبی می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به معرفی 38 مدرسه استان به عنوان مدارس 5 ستاره یاد آور شد: برنامه مدارس مروج سلامت برنامه ای مشترک بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است.

گلدانی مقدم ارتقای سطح سلامت مدارس را مهم ترین محور برنامه مدارس مروج سلامت دانست و ابراز داشت: جلب حمایت همه جانبه خانواده ها و دانش آموزان و ارتقای توانمندی های معلمان در زمینه سلامت، از دیگر اولویت های مهم این طرح به شمار می رود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کیفی سازی 60 مدرسه در استان خبر داد و افزود: مدارس مروج سلامت به معنی دستیابی به راه های تازه ای برای تفکر و اندیشیدن است؛ که خود منتج به یافتن فرصت ها، سیاست ها و ساختارهای جدید و تازه ای می شود.

وی با بیان این که در این همایش از 118نفر از مدیران مدارس 5 ستاره، مربیان و رابطین برتر مروج سلامت و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ستان تجلیل شد، ادامه داد: مروجین سلامت بازوان توانمند آموزش و پرورش در مسیر ارتقای سلامت فردی و اجتماعی در مدارس هستند؛ که می توانند نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار