آیین ها،سنت ها ورسوم ملی و مذهبی نشانه قدمت و فرهنگ یک جامعه است

مشهد(پانا)- اولین مانور استانی آمادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه۶ مشهد مقدس در دبیرستان پسرانه شهید هاشمی نژاد۳ این ناحیه برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۱۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آیین ها،سنت ها ورسوم ملی و مذهبی نشانه  قدمت و فرهنگ یک جامعه است

این مانور به منظور پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال با مشارکت آتش نشانی ، اورژانس، نیروی انتظامی و با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،رئیس و کارشناسان اداره سلامت و تندرستی،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، معاون پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی ومدیریت و معاون پرورشی و کارشناسان حوزه سلامت ناحیه۶ برگزار شد.

در این مانور خطرات و آسیبهای احتمالی استفاده از مواد محترقه وغیر مجاز نشان داده شد و در نهایت با امداد اتش نشانی و نیروی انتظامی و اورژانس به پایان رسید.

صفدر سلطانی در ادامه مراسم در صحبتهایی اهمیت این مانور از جهت آموزشی متذکر شد.وی گفت دانش آموزان،گروه هدف اصلی ما برای آموزش هستند آنها می توانند به عنوان سفیران سلامت اطلاعات آموخته شده را به خانواده و همسالان منتقل نمایند.

نورالله جوانشیری مدیر اموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد در ایین برگزاری اولین مانور استانی، امادگی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت : افتخار هر ملتی به فرهنگ ها،آداب و رسوم آن ملت وابسته است. ایین ها ، سنت ها و رسوم ملی و مذهبی نشانه ریشه و قدمت و فرهنگ ان جامعه است و گرامیداشت این ایین ها باید به صورت صحیح انجام شود تا به ایندگان برسد.

وی با اشاره به مراسم چهارشنبه اخر سال گفت: این فرهنگ در سالهای اخیر منجر به یک ضد فرهنگ شده و متاسفانه خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته است.

وی افزود: فرهنگ سازی ، هشدارهای ضروری و اموزش های لازم درجهت برگزاری این سنت ملی از اولویت ها است تا انشاا... فرهنگ استفاده عقلانی برگزاری این سنت ملی به ایندگان انتقال پیدا نماید .و لزومی به برگزاری این چنین مانورهایی نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار