در گفت و گو با پانا

مدیر کل تامین اجتماعی استان خبر داد: بدهی 800 میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی آذربایجان شرقی

ماهیانه ۱۹ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به ۱۳۲۶۷ نفر پرداخت می شود

تبریز (پانا) - مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از بدهی 800 میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۱۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل تامین اجتماعی استان خبر داد: بدهی 800 میلیارد تومانی کارفرمایان به تامین اجتماعی آذربایجان شرقی

جعفر سمساری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با بیان این که حدود 175 هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان، هستند، گفت: ماهانه 210 میلیارد تومان مستمری از سوی سازمان تامین اجتماعی به این افراد پرداخت می شود.

وی گفت: در حال حاضر 13 هزار و 267 نفر دراستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند که ماهیانه بیش از 19 میلیارد تومان نیز به این افراد پرداخت می شود.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص بدهی دولت و کارفارمایان به سازمان تامین اجتماعی گفت: در این رابطه و میزان بدهی و نحوه پرداخت آن، چون بحث کشوری است باید سازمان تامین اجتماعی کشور پاسخ دهد و کارفرمایان در سطح استان حدود 800 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند.

سمساری با بیان این که نحوه تامین منابع برایمان خیلی اهمیت دارد، گفت: حق بیمه ای که ما دریافت می کنیم 7 درصد سهم بیمه شده و 20 درصد سهم کارفرما است ولی با توجه به وضعیت اقتصادی کمی در تامین منابع مشکل داریم که اگر اشتغال باشد و آمار بیمه شدگان افزایش یابد و حق بیمه پرداخت شود ما می توانیم به تعهدات خود در برابر بیمه شدگان عمل کنیم.

وی گفت: در حال حاضر در استان 28 شعبه و 13 کارگزار داریم که کارگزاری ها در واقع همان برون سپاری وظایف است که یک بخش از عملیات های بیمه ای را انجام می دهند. ، این کارگزاری ها در قبال خدماتی که انجام می دهند از تامین اجتماعی حق الزحمه دریافت می کنند و در قبال برخی خدمات نیز بر اساس تعرفه سازمان تامین اجتماعی، از بیمه شده پول دریافت می کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این که تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی استان با احتساب افراد تبعی بالای دو میلیون نفر در استان هستند ، گفت: در مورد اتباع خارجی اگر در کشور خود بیمه شده باشند دیگر نیازی نیست در کشور ما بیمه شوند و فقط برای این که از خدمات سازمان تامین اجتماعی در هنگام بروز حوادث و آسیب استفاده کنند فقط 3 درصد حق بیمه پرداخت می کنند ولی اگر در کشور خود بیمه نباشند مانند سایر بیمه شدگان ماهانه 27درصد حق بیمه پرداخت می کنند با این تفاوت که 3 درصد حق بیمه بیکاری ندارند و اگر بیکار شوند نمی توانند از تامین اجتماعی مقرری بگیرند.

سمساری اضافه کرد: اتباع بیگانه ای که کشورشان عضو مقاوله نامه شماره (19) سازمان بین المللی کار باشند دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند وفقط همان 3 درصد را پرداخت می کنند و اتباعی که کشورشان عضو این مقاوله نامه نیست بر اساس همان قانون بیمه حاکم بر کشور ما از خدمات بیمه ای استفاده کنند.

وی گفت: اخیرا سازمان تام ین اجتماعی، سامانه غیرحضوری راه اندازی کرده است که تمامی کارفرمایان و بیمه شدگان با مراجعه به سایت eservices.tamin.ir می توانند از 30 خدمات غیرحضوری مانند، دریافت دفترچه درمانی، مشاهده سوابق بیمه، ارسال لیست حق بیمه و اعتراض به سوابق استفاده کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: خدمات این سایت به 65 خدمات در آینده افزایش می یابد و برای خیلی از موارد دیگر نیازی به شعب تامین اجتماعی نیست.

سمساری ادامه افزود: بیشترین استفاده از خدمات غیرحضوری در دفترچه های درمانی است که بیمه شدگان بدون این که به بیمه مراجعه کند می تواند از طریق سایت ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار