محمدی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش کشور:

تعامل مسئولان استانی با آموزش و پرورش سال موفقی را برای این نهاد رقم زد

ارومیه (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این نهاد با حمایت های استاندار آذربایجان غربی و تعامل مسئولان استانی ،نمایندگان و همکاری فرهنگیان سال موفقی را پشت سر گذاشت.

کد مطلب: ۹۰۱۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تعامل مسئولان استانی با آموزش و پرورش سال موفقی را برای این نهاد رقم زد

ابراهیم محمدی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور با ارائه گزارش از عملکرد یکساله استان که باحضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز 98 در خصوص دستاوردهای آموزش و پرورش استان در سال 97 اظهار داشت: آموزش و پرورش استان سال 97 را با شعار پاسخگویی و شفافیت آغاز کرد و توانست موفقیت های متعددی را در عرصه های مختلف علمی و ورزشی کسب کند.

وی بیان کرد: کسب موفقیت ها و دستیابی به اهداف با فعالیت فرهنگیان و تعامل تنگاتنگ با نماینده ولی فقیه در استان، رئیس شورای اموزش و پرورش و استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان تلاشگر و مجمع نمایندگان و دستگاه های استان میسر شده است.

وی اظهار داشت: از جمله موفقیت های کسب شده در سال جاری دست یابی به رتبه های برتر توسط دانش آموزان استان در المپیادهای مختلف علمی و ورزشی توام با کسب پنج مدال طلا، نقره و برنز می باشد.

وی اضافه کرد: از سایر فعالیت های موفق در استان این است که پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی نسبت به سال قبل 46 درصد افزایش یافته است و از 31 هزار نفر به بیش از 46 هزار نفر رسیده است.

محمدی اظهارداشت: با توجه به مرزی بودن استان و با مساعدت استانداری آذربایجان غربی، بالغ بر 75 هزار نفر دانش آموزان در 1400 روستای محدوده 30 کیلومتر مرزی استان تحت پوشش طرح تغذیه رایگان به مدت چهار ماه قرار گرفتند.

وی گفت: در راستای اجرای بند "ح" تبصره 9 قانون بودجه سال 1397 و با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان مجوز تبدیل 63 هزار متر مربع از املاک آموزش و پرورش به واحد های تجاری اخذ گردید.

محمدی گفت: در حوزه فعالیت های سوادآموزی رشد چشمگیری داشته ایم که راه اندازی 49 مرکز یادگیری محلی از آن جمله آنها می باشد.

وی اظهار داشت: مدارس غیردولتی استان در سالجاری 8.1 درصد کل دانش آموزان استان را پوشش دادند که نسبت به سال قبل 9.5 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: مجوز احداث هفت مدرسه استثنائی 6 کلاسه از شورای آموزش و پرورش استان اخذ شده است و اعتبارات آن از سوی مدیریت و برنامه ریزی استان برای سال 98 پیش بینی شده است.

محمدی اضافه کرد: امسال نیز یک مدرسه شش کلاسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: مانور ساماندهی نیروی انسانی در 30 مرداد 97 اجرا شد و نتیجه آن اجرای مطلوب ساماندهی نیروی انسانی در یک مهر 97 بود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: جذب بازماندگان از تحصیل از فعالیتهای شاخص آموزش و پرورش استان در سال جاری بود و امسال توانستیم 3400 دانش آموز بازمانده از تحصیل را در مقاطع مختلف تحصیلی به چرخه آموزش بازگردانیم.

وی با اشاره به رتبه برتر کسب شده در بخش نماز و جشنواره شهید رجایی در استان توسط این نهاد بیان کرد: رتبه اول سلامت اداری نیز در ارزیابی های حاصله به این نهاد تعلق گرفت.


وی با بیان اینکه تعمیرات اساسی اردوگاه معلم ارومیه نیز در دستور کار بود گفت: توجه به تعمیرات و تجهیز این اردوگاه در حال پیگیری است.

محمدی به رتبه های کشوری دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و آموزشی و پرسش مهر اشاره کرد و افزود: تلاش دانش اموزان در این زمینه بسیار چشمگیر است.

وی المپیادهای ورزشی را گامی در راستای با نشاط کردن مدارس بیان و اشاره کرد: اغلب دانش آموزان اذربایجان غربی در این المپیادها مشارکت دارند که یک گام مهم در راستای افزایش نشاط و سلامت بین آنان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار