پولسازترین‌ مردان سینمای ایران در سال 97

تهران (پانا) –- این روزها در بسیاری از ممالک دنیا شفاف‌سازی‌ یکی از اصول فعالیت اقتصادی است که بخشی از آن در قالب اطلاعات درآمد سالیانه افراد و شرکت‌ها از طریق پایگاه‌ها و مجلات اقتصادی تدوین و منتشر می‌شود. مجله فوربز یکی از همین منابع اطلاعاتی است که هر ساله اطلاعات دقیقی از درآمد فعالان بخش‌های گوناگون از جمله چهره‌های شاخص دنیای فرهنگ و هنر منتشر می‌کند.

کد مطلب: ۹۰۱۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
پولسازترین‌ مردان سینمای ایران در سال 97

به این ترتیب اطلاعات کاملا شفافی از عواید سالیانه این افراد در دسترس عموم قرار می‌گیرد که منابع درآمدی نیز در آن مشخص است؛ یعنی شما با یک جست‌وجوی ساده می‌توانید بدانید فلان خواننده یا بازیگر معروف در سال گذشته چقدر درآمد داشته و این درآمد را از چه فعالیت‌هایی کسب کرده است.

اما در کشور ما شفاف‌سازی مالی هنوز در آغاز راه خود قرار دارد و در بخش فرهنگ و هنر نیز مثل سایر بخش‌ها اطلاعات مشخصی از فعالیت اقتصادی شرکت‌ها و افراد موجود نیست. یکی از تازه‌ترین اقدامات این بخش راه‌اندازی پایگاهی سینمایی به نام «سینما تیکت» است که اطلاعات فروش فیلم‌ها را بر اساس آمار بلیت‌های فروخته‌شده به صورت هفتگی آماده و منتشر می‌کند.

این آمار نمی‌تواند رقم درآمد عوامل فیلم از جمله کارگردان، بازیگران و تهیه‌کنندگان را در اختیار ما قرار دهد ولی تنها منبع اطلاعاتی برای معرفی پولسازترین‌های سینمای کشور طی یک سال به شمار می‌رود. آنچه می‌خوانید اطلاعاتی از چند بازیگر و کارگردان موفق است که فیلم‌های‌شان در صدر لیست پرفروش‌ترین‌های سال 97 قرار گرفتند.

رضا عطاران

رضا عطاران بازیگر و کارگردانی است که سال خوب و پرباری را در مقام بازیگر پشت سر گذاشته است. او بازیگر اصلی فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی است که با فروش بالای 38 میلیارد تومان در جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سال 97 و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ایران از نظر رقم ریالی ایستاده است. پیش از «هزارپا» لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران به «نهنگ عنبر2» تعلق داشت که رضا عطاران بازیگر اصلی آن نیز است.

عطاران همچنین بازیگر اصلی فیلم «مصادره» دومین فیلم پرفروش سال 97 است و در فیلم دیگری به نام «ما شما را دوست داریم خانم یایا» ساخته عبدالرضا کاهانی در سال 97 بازی کرده است. عطاران در یکی از فیلم‌های اکران نوروز 98 به نام «زیر نظر» ساخته مجید صالحی نقش‌آفرینی دارد.

این بازیگر و فیلمساز سینمای و تلویزیون ایران در سال ۹۳ پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران لقب گرفت.

مهران احمدی

مهران احمدی هم امسال هم در مقام کارگردان و هم بازیگر در پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 97 حضور داشته است. او بازیگر اصلی فیلم «هزارپا» پرفروش‌ترین فیلم سال و کارگردان و بازیگر فیلم «مصادره» دومین فیلم پرفروش سال است که اولی فروش 38 میلیاردی و دومی فروش بالای 15 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

مصادره نخستین ساخته مهران احمدی در قامت کارگردان توانست اکران نوروزی 97 را نصیب خود کند. رضا عطاران، هومن سیدی و بابک حمیدیان بازیگران اصلی این فیلم هستند.

هومن سیدی

هومن سیدی بازیگر دومین فیلم پرفروش سال (مصادره) است و کارگردانی «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ششمین فیلم پرفروش سال را نیز برعهده داشته است. این فیلم به فروش بالای 12 میلیارد تومان رسیده و نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، فرهاد اصلانی ونازنین بیاتی بازیگران آن هستند.

بابک حمیدیان

بابک حمیدیان امسال در دو فیلم پرفروش حضور داشته است. «مصادره» ساخته مهران احمدی و «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که در رتبه‌ها دوم و پنجم جدول فروش 97 ایستاده‌اند. حمیدیان در این سال همچنین در دو فیلم «خرگیوش» ساخته مانی باغبانی و «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی حضور داشت و از نظر تعدا فیلم از پرکارترین بازیگران سال به شمار می‌رود.

حمید فرخ‌نژاد

حمید فرخ‌نژاد در «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان و «تگزاس» ساخته مسعود اطیابی دو فیلم پرفروش سینمای 97 نقش‌آفرینی کرده است. او برای سال 98 هم «سمفونی نهم» ساخته محمدرضا هنرمند را آماده اکران دارد.

هادی حجازی‌فر

هادی حجازی‌فر در سال 97 بازی در فیلم‌های «لاتاری» سومین فیلم پرفروش و «به وقت شام» پنجمین فیلم پرفروش سال را در کارنامه دارد.

او همچنین در فیلم «ماجرای نیمروز 2» از محمدحسین مهدویان و «ژن خوک» از سعید سهیلی حضور دارد که در سال جدید بر پرده سینماهای کشور می‌رود.

گزارش: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار