ایجاد انقلاب ارزشی و علمی در صدر سیاستهای هماهنگ سه قوه قرار بگیرد

اردبیل (پانا) - فرهنگیان بسیجی استان اردبیل در بیانیه ای تاکید کردند: نوبت تولید مزیت ها و ارزش افزوده های اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی در سراسر ایران از راه ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور فرا رسیده است از این رو باید ماموریت ایجاد انقلاب ارزشی و علمی در کشور و توانمندسازی ایرانیان در صدر سیاست های هماهنگ سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۰۱۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد انقلاب ارزشی و علمی در صدر سیاستهای هماهنگ سه قوه قرار بگیرد

فرهنگیان بسیجی استان اردبیل با صدور بیانیه ای تاکید کردند: به عنوان قشر پیش رو جامعه در کنار ملت شریف ایران و مسئولین دلسوز ،خود را مهیای ایفای وظیفه محوله در نقش دومین گام انقلاب اسلامی می کنیم.

متن کامل بیانیه بسیج فرهنگیان استان اردبیل به شرح زیر است:خدا را شاکریم که به رغم مشکلات و دشمنی‌های نظام سلطه جهانی انقلاب اسلامی ایران چهل سالگی اش را پشت سر نهاد و با متانت اقتدار پویایی و انگیزه وارد دهه پنجاه سالگی خود شده است؛ طلیعه دهه ای که در بیانیه راهبردی رهبر حکیم انقلاب اسلامی آغاز گامی نو در دومین چهل سالگی هیات انقلاب به حساب می آید.
جوانان، نخبگان، فرهیختگان، فرهنگیان بسیجی و تعداد کثیری از جامعه آموزش و پرورش و آحاد ملت بزرگ ایران کارگزاران نظام مخاطب اصلی بیانیه راهبردی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می باشد هرچند معلمان بسیجی در کنار ملت همانگونه که در ادامه این نامه آمده است هرگز از مأموریت تاریخی خویش برای تحقق گام دوم انقلاب غفلت نخواهند کرد و خود را در وضعیت پیش برندگی گام دوم انقلاب به حساب خواهند آورد.

دانش و دانایی ملی رکن اصلی توسعه و نظام آموزشی هم گذرگاه مهر به دانایی ملی به شمار می آید و جامعه زمانی به اهداف خود دست می یابد که از طریق توسعه انسانی مسیر خود را هموار کند در واقع بنیاد حیات جمعی انسان را تعلیم و تربیت تشکیل می‌دهد و ما آنگونه زندگی می‌کنیم که تربیت می‌شویم از این رو هر تغییری که از توسعه داشته باشیم برای رسیدن به آن تمامی تنشها بر دوش انسان های است که باید بار این قافله را به سر منزل مقصود برساند و از آنجایی که در دنیای معاصر نهاد آموزش و پرورش مسئولیت تربیت نیروی انسانی در جامعه را بر عهده دارد از این رو مهمترین بستر تولید و تربیت نیروی انسانی به شمار می آید.
تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت های تعالی پیشرفت همه جانبه کشور و از ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه های مختلف است.

به این ترتیب تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند ایجاد تمدن نوین اسلامی حضور سازنده فعال و پیشرو در میان ملت ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان‌های عالم متقی آزاده و اخلاقی است تعلیم و تربیت که تحقق بخش حیات طیبه جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی باشد در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است که جامعه بشری آمادگی لازم برای طلوع خورشید ولایت عظما ارواحنا فدا را یافته و در سایه چنین حکومتی ظرفیت و استعداد های بشر به شکوفایی و کمال خواهد رسید.

با این وصف اکنون در شرایطی از تاریخ قرار داریم که ساختار تعلیم و تربیت کشور باید به وظیفه تاریخی خود عمل کند نوبت تولید مزیت ها و ارزش افزوده های اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی در سراسر ایران از راه ارتقای سرمایه انسانی شایسته کشور فرا رسیده است از این رو ایجاد انقلاب ارزشی و علمی در کشور و توانمندسازی ایرانیان ماموریتی فراقوه‌ای و سیاستی میان قوه ای است. ماموریتی که باید در صدر سیاست های هماهنگ سه قوه و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.

انقلاب علمی و تبدیل نظام دانایی ارزشی به مجموعه توانایی‌ها اقتدار قدرت و ثروت اگرچه با روحیه جهادی و اکتشاف راه های میان بر امری دست یافتنی است اما توکل در نظامات و به خصوص عمل به حمایت جامع برای سند تحول بنیادین در معماری نظام تعلیم و تربیت از پیش نیازها و الزامات کشور در تهیه دوم انقلاب یعنی آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی است.

آموزش و پرورش زیربنای هر نوع توسعه اجتماعی فرهنگی سیاسی و اقتصادی است و بدون توجه ویژه به نقش نظام آموزشی هیچ تحولی امکان پذیر نیست،
بنابراین حمایت دولتمردان و سیاستگذاران کشور تدوین سیاست‌ها و قوانین مناسب اقدام مسئولان افراد اجتماعات همه و همه برای ایجاد بستر لازم جهت ارتقاء وضعیت آموزش و پرورش در کشور ضرورت مهم و انکارناپذیر است.

خوشبختانه در سال های گذشته به منظور به سازی و تحول در نظام آموزشی بنیادین آموزش و پرورش تدوین و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و دیس مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار پس از تدوین شود بنیادین برنامه ریزی مناسب در اجرای صحیح و درست اهداف و راهبردهای آن می باشد و امید می‌رود در آینده نه چندان دور معلمان و دانش آموزان کشور به تحول بنیادین در نظام آموزشی را بچشند.

با این که ایران اسلامی با مشکلات گوناگون مواجه بوده و هدف تحریم‌های ظالمانه جنایتکاران تاریخ به خصوص دولت‌های ظالم و آمریکا و اروپا هم دست دوم قرار دارد اما در پرتو ایمان مذهبی و نیروی درونی ملت و رهبری مدبرانه و فرزانه مقام معظم رهبری هیچ مشکل غیر قابل حلی وجود ندارد و کلید مشکلات نیز در دست مسئولان و نخبگان ایران است نه در دست بیگانگان از این رو فرهنگیان بسیجی به عنوان قشر پیش رو جامع در کنار ملت شریف ایران و مسئولین دلسوز و دغدغه‌مند با رهبر انقلاب اسلامی در پیشگاه تاریخ و در ذیل شجره طیبه انقلاب اسلامی پیمان می‌بندند که خود را مهیای ایفای وظیفه محوله در نقش دومین گام انقلاب اسلامی می نماید گامی که در نقطه آرمانی خود ضامن تحقق تمدن نوین اسلامی با سبک از زندگانی توام با پیشرفت معنویت و اخلاق در جهان پر آشوب و پرآب کنونی است فلذا ما فرهنگیان بسیجی در گام دوم انقلاب خواستار حمایت مجد دانش سه قوه از بند های پنجگانه ذیل می باشیم.
۱ - گسترش و توسعه دانشگاه فرهنگیان در جذب و تربیت معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان
۲ - توسعه بسط تکریم و ارزش‌گذاری معلم از طریق حمایت مادی و معنوی
۳ - حمایت علمی گسترده قوای سه گانه از اجرای صحیح و کامل سند تحول بنیادین در اهداف شش گانه آموزش و پرورش
۴ - توجه به موضوع تربیت و هم افزایی نهادهای فرهنگی کشور در گام دوم انقلاب و نگاه ویژه به جوانان
۵ - توجه به کانون خانواده و تقویت ارتباط خانواده با مدرسه
در پایان سعادت این ملت بصیر و طول عمر عزتمندانه همراه با سلامت قافله سالار این نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی را در ذیل توجه به عنایت خاصه حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا از درگاه احدیت خواستاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار