۳۰۲۰ گواهی استاندارد صادراتی در آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: سه هزار و ۲۰ گواهی استاندارد کالا‌های صادراتی طی سال جاری برای اقلام مختلف در استان صادر شد.

کد مطلب: ۹۰۱۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۲۰ گواهی استاندارد صادراتی در آذربایجان غربی صادر شد

منصور جلایر مدیر کل استاندار استان آذربایجان غربی در جلسه شورای استاندارد استان گفت: این تعداد گواهی مربوط به تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی مشمول استاندارد اجباری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین طی سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ مجوز وارداتی مشمول استاندارد اجباری بر اساس مصوبه هیات وزیران در آذربایجان غربی صادر شده است.

وی بیان کرد: ۶ شرکت بازرسی و سه آزمایشگاه استاندارد در گمرکات آذربایجان غربی مستقر است و بر کالا‌های وارداتی و صادراتی نظارت دارد.

وی با اشاره به تعداد واحد‌های تولیدی و فرآورده‌های دارای پروانه استاندارد این استان اظهار کرد: ۶۸۳ واحد تولیدی و یکهزار و ۱۶۵ فرآورده دارای پروانه استاندارد در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۸۷ واحد تولیدی و مراکز عرضه استان امسال مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد سه هزار و ۳۵۳ مورد مربوط به نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و ۸۱۲ مورد آن ارزیابی و نمونه برداری از مراکز عرضه است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۲۴ جایگاه سوخت دارای پروانه استاندارد در این استان وجود دارد که ۱۲۰ مورد از این تعداد فعال است.

جلایر اضافه کرد: طی سال جاری ۲۵۰ مورد بازرسی از این تعداد جایگاه سوخت صورت گرفت.

وی اعلام کرد: ۳۵۶ شهربازی و زمین بازی در این استان وجود دارد که طی امسال ۷۵۰ مورد بازرسی از این تعداد انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم استانداری سازی شهربازی‌ها و زمین‌های بازی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۴۶ درصد اماکن بازی استان غیراستاندارد، ۱۴ درصد کاملا فرسوده و ۴۰ درصد نیازمند اصلاح بوده و رسیدگی به این امر نیازمند همکاری دستگاه‌های ذیربط است.

مدیرکل امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: وجود علامت استاندارد در محصولات داخلی موجب اطمینان بخشی در جامعه نسبت به کالای مورد نظر می‌شود.

حسین سیوانی ادامه داد: باید مقوله استاندارد در جامعه برجسته شود تا یک رقابت سالم بین محصولات و کالا‌های موجود در بازار صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار