شمخانی: باید تفکر انقلابی را در حوزه معیشت، اقتصاد و مقابله با تحریم به کار بست

ارومیه (پانا) - دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه بی‌ثبات‌سازان هم‌اکنون اقتصاد را مورد هدف قرار داده‌اند گفت: بی‌شک باید تفکر انقلابی را در حوزه معیشت، اقتصاد و مقابله با تحریم به کار بست.

کد مطلب: ۹۰۱۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شمخانی: باید تفکر انقلابی را در حوزه معیشت، اقتصاد و مقابله با تحریم به کار بست

علی شمخانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت یاد و ‌خاطره شهدای بدر و خیبر که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه با اشاره به اینکه تجلیل از شهدا و گرامی‌داشت آنان امری شکلی و شعاری نیست، اظهار کرد: این تجلیل ملاتی برای بنای یک اندیشه و نه برای کتابخانی و تاریخ، بلکه برای عبرت‌گیری است.

وی تصریح کرد: البته منظور عبرت‌گیری ذهنی نیست بلکه به‌کارگیری تجربه‌های موفق شهدا است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: منطق امر شهدا، بشریت را به این امر رهنمون می‌سازد که در چاه و چاله نیافتاده و میراث‌دار اقتدار و صلابتی که از خود به یادگار گذاشته‌اند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه غلوگویی آفت تفکر شهدا به شمار می‌رود، بیان کرد: اینکه کسی را فرشته بنامیم در واقع او را کشته‌ایم، چون فرشتگان الگوی قابل تقلید نیستند و نمی‌توان آنها را لمس کرد.

شمخانی با اشاره به اینکه باید به منطق شهدا توجه کرد، گفت: نگاه شهدای بدر و خیبر در جنگ، به امام بود و علت توفیق آنان نیز همین بوده است.

وی اظهار کرد: اینکه سربازان رشید اسلام لرزه بر اندام صدام و حامیان آنها می‌انداخته و در بصره پیاده می‌شدند، ناشی از اطاعت از امام بود و امروز نیز راه نجات کشورمان نگاه به تفکرات امام خمینی(ره) است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: صدام آرزوی جداسازی خوزستان از ایران در عرض یک هفته و سرنگونی انقلاب اسلامی را داشت اما ناکام ماند که دلیل آن یک حادثه و اتفاق و مسئله‌ای بدون سختی و فراز و نشیب نبود بلکه این سرمایه حاصل مقاومت و ایستادگی بود.

وی با اشاره به اینکه قطار انقلاب یک کشور متخاصم یعنی عراق را به یک متحد تبدیل کرد، افزود: تا به امروز ۴۰ سال گذشته و وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم.

شمخانی با اشاره به اینکه ریل داخلی انقلاب تفکر انقلابی و باکری و تفکر شهدا بود، افزود: تفکر مردم نیز برگرفته از شعار پیروزی خون بر شمشیر امام خمینی( ره) و مبتنی بر آیات قرآن بود.

وی اظهار کرد: ریل دوم قطار انقلاب نبرد بین دو جبهه مشخص بود، یکی جبهه بی‌ثبات‌سازان و دیگری ثبات خواهان و از ۴۰ سال گذشته این جنگ بین این دو حاکم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: از روز نخست سقوط شاه، جبهه ثبات‌خواهان در منطقه اعلام حضور کرده و جبهه محور مقاومت نیز در منطقه شکل گرفت و هر جا مصاف کرد با اندک هزینه‌ای به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بی‌ثبات‌سازان در انحای مختلف در منطقه حضور یافته و نیروهای فرامنطقه‌ای را ترویج دادند و داعش را به وجود آوردند اما پس از ۴۰ سال آنچه که قطعی است شکست بی‌ثبات‌سازان بوده است.

شمخانی با اشاره به اینکه بی‌ثبات‌سازان هم‌اکنون اقتصاد را مورد هدف قرار داده‌اند، افزود: بی‌شک باید تفکر انقلابی را در حوزه معیشت و اقتصاد و مقابله با تحریم به کار بست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: باید قطار انقلاب را با سرعت بیشتر به سمت تحقق گام دوم انقلاب محقق کرد.

وی با اشاره به اینکه سال آینده سال انتخابات است، بیان کرد: این انتخابات برای ایران اسلامی هم یک فرصت و هم افتخار است و سال ۹۸ سال تفکر سازندگی تفکر انقلابی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار