رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس:ساخت سریال در مورد فرهنگ کرد زبانان قابل تقدیر است

تهران(پانا) - رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی معتقد است ساخت فیلم‌هایی که به زندگی کردزبانان می‌پردازد باعث وحدت کردها در ایران می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۱۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس:ساخت سریال در مورد فرهنگ کرد زبانان قابل تقدیر است

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره بازدید از پشت‌صحنه سریال نوروزی «نون.خ» گفت: اولین بار است که در یک مجموعه تلویزیونی از مردم کردزبان صحبت می‌شود، امیدوارم در آینده نیز شاهد ساخت آثاری در همین باره باشیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در بازدید از پشت‌صحنه سریال «نون.خ» متوجه شدم در این فیلم به فرهنگ کردها، صمیمت، مهربانی و همبستگی آنان اشاره شده که جای خوشحالی دارد.
بیگلری ادامه داد: نگران بودم که مواردی در این سریال دیده شود که باعث آزرده شدن خاطر مردم کردزبان شود اما بعد از بازدید محل فیلمبرداری متوجه شدم اینطور نیست و مشکلی در زمان پخش فیلم به‌وجود نخواهد آمد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت فیلمسازی درباره قومیت‌ها عنوان کرد: امیدوارم شبکه‌های دیگر تلویزیون نیز این ایده را داشته باشند که برای تمام قومیت‌های کشور فیلم و برنامه تلویزیونی بسازند چون ایرانیان نیازمند وحدت و همدلی بیشتری هستند ضمن اینکه نباید به قومیت‌ها توهین و دیالوگ‌هایی بکار برده شود که موجب رنجش اقوام بشود.
وی افزود: برای جذب بیننده بیشتر نباید قومی را زیر سؤال ببریم. باید هویت افراد را به‌خوبی نشان دهیم تا اتحاد را بیشتر کنیم. در سریال «نون.خ» اتحاد مردم به‌خوبی نشان داده می‌شود، امیدوارم هرسال افراد نامی مانند سعید آقاخانی برای تولید ‌چنین سریال‌هایی اقدام کنند زیرا حضور وی باعث خوشحالی است و مطمئناً بازتاب خوبی هم خواهد داشت.
نماینده مردم سقز و بانه با اشاره به مردم کردزبان گفت: کردها به ایران و رهبری وفادار هستند و کشورشان را دوست دارند. اینکه در سریال «نون.خ» از کردهای اکثر استان‌ها استفاده‌ شده باعث خوشحالی است چون باعث وحدت هر چه بیشتر بین کردزبان‌های ایران و همه ایرانیان می‌شود. امیدواریم این اولین و آخرین سریالی نباشد که به بحث اجتماعی و خانوادگی اقوام مختلف ایران به‌خصوص کردزبان‌ها می‌پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار