یش از ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت

بیرجند(پانا) ـ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی سخن می گفت با بیان اینکه در سفر بنده به خراسان جنوبی در مجموع ۲۰ برنامه و طرح برای استان انجام خواهد شد افزود: ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های خراسان جنوبی و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال جوانان این استان اختصاص می یابد.

کد مطلب: ۹۰۱۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
یش از ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های خراسان جنوبی اختصاص خواهد یافت

محمدباقر نوبخت، اظهار داشت: از دیروز تاکنون مسئولان و نمایندگان استان مطالب مهمی را در خصوص استان بیان کردند که گویای مشکلات و نواقصی است که در این استان وجود دارد که میتوان با یک ارتباط دوجانبه آنها را پیش برده ومرتفع ساخت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان اینکه برای خراسان جنوبی برنامه توسعه ای دوساله ای تعریف شده است ، بیان کرد: برنامه نخست ما در راستای زیرساخت ها است چراکه زیرساخت های استان با توجه به ظرفیت های استان مناسب نیست و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

نوبخت ، با بیان اینکه در این راستا ۹۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:تلاش خواهیم کرد در این سفر با اختصاص اعتبار به تقویت زیرساخت ها بخشی از عقب ماندگی های موجود دراین بخش را مرتفع نماییم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، یادآور شد: بخش دیگری از امکانات ما در این سفر مربوط به اشتغال جوانان بود که در این راستا بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تنها برای اشتغال جوانان در نظر گرفتیم.

نوبخت اظهار داشت: بخشی دیگر از برنامه ها برای امور ارزی است که همانطور که اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به این استان در گروه ارائه طرح هایی است که دارای توجیه اقتصادی باشد.

او افزود: بسته دیگری برای استان تعریف شده بحث مسکن افراد کم درآمد استان است که در این راستا ۱۰ هزار واحد مسکونی ظرف مدت یک سال در استان ساخته خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، با بیان اینکه در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد، گفت: امید است تا دهه فجر و در غیر این صورت تا پایان اسفندماه سال ۹۸ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

نوبخت ، با بیان اینکه برای ارزیابی و نظارت این برنامه میان مدت دوساله خراسان جنوبی خود را مسئول می دانیم بیان کرد: برای توسعه خراسان جنوبی کارگروه توسعه را در مرکز تعریف خواهیم کرد.

او با بیان اینکه امید است سال آینده شاهد بهره برداری بخشی از پروژه های استان باشیم، اظهار داشت: در این سفر در مجموع ۲۰ برنامه و طرح برای استان انجام می شود که مبارک مردم استان باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این ۲۰ پروژه اختصاص داده می شود گفت: در این راستا در بحث زیرساخت های آموزش و پرورش ۶۰ میلیارد تومان، فرهنگ و گردشگری ۳۲ میلیارد تومان، ورزش ۱۰ میلیارد تومان، توسعه روستا ۱۱۵ میلیارد تومان و حمل و نقل ۵۶۰ میلیارد تومان و منابع آبی ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار