برگزاری بیستمین همایش استانی نجوم در پژوهش‌سرای رازی شهرری

شهرری (پانا)- بیستمین همایش دانش‌آموزی نجوم(پدیده‌های آسمانی و نشانه‌های زمینی) با مشخص شدن برگزیدگان استانی به کار خوددر شهرری پایان داد.

کد مطلب: ۹۰۱۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیستمین همایش استانی نجوم در پژوهش‌سرای رازی شهرری

در این همایش میررضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نصیری رئیس، ملکی معاون آموزش متوسطه و کارشناسان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری حضور داشتند.

مراسم اختتامیه این همایش که با هدف بررسی پدیده‌های نجومی و مسائل محیط زیستی در آبان 97آغاز به کار نموده بود، در روزهای پایانی اسفند با شرکت دانش آموزان برگزیده و مدیران مدارس در محل پزوهش‌سرای رازی واقع در آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزار و نفرات برگزیده مشخص شدند.

بهروز نصیری رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری گفت: منظـرة آسـمان پر سـتاره، یکـى از شـگفت انگیزترین تجربه‌هایـى اسـت که هر فـرد در طى زندگى خـود با آن روبـه‌رو مى شـود و تمایل بشر به جست و جو و اکتشاف ما را از دیگر جانداران متمایز می‌ســازد.

اودر ادامه افزود: نجوم امروزه یک علم جهانی است و با مطالعــه آن‌چه در آســمان‌ها می‌گذرد، می توان به اسرار کل عالم پی برد و در این راه کل عالم برای ما به صورت یک آزمایشــگاه بی‌نهایت بــزرگ درمی‌آید که امکانات خود را در اختیار همه افراد علاقه‌مند گذاشته است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری با تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به پیگیری و ادامه راهی که آغاز کرده‌اند خاطر نشان کرد: با حضور شما دانش‌آموزان در پزوهش‌سراها و مراکز علمی خارج از مدرسه راه را برای پیشبرد اهدافتان هموار کرده و از شما انتظار میرود که نتیجه دانش و پژوهش خود را به دیگر دوستان و هم‌کلاسی‌های خود انتقال دهید تا اگر کسی علاقه و استعدادی در این مبحث دارد بتواند از تجربه شما استفاده کند.

در ادامه ملکی معاون متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری به تشریح روند برگزاری این همایش پرداخت و سپس هشت نفر از دانش‌آموزان به ارائه سخنرانی خود پرداختند که تیم داوری سخنرانی‌ها را بررسی و داوری کرد و سایر مقالات نیز به صورت پوستر ارائه شد که در نمایشگاه جانبی این همایش به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در پایان از بین 140 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش داوران به 40 مقاله برتر جوایزی اهدا نمودند .

خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار