آمریکا وضعیت اضطراری در رابطه با ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

تهران (پانا) - رئیس‌جمهور ی آمریکا روز سه‌شنبه فرمان اجرایی برقراری وضعیت اضطراری ملی در مورد ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

کد مطلب: ۹۰۱۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا وضعیت اضطراری در رابطه با ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

به گزارش فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ی آمریکا امروز سه‌شنبه وضعیت اضطراری در رابطه با ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این بیانیه خاطرنشان کرده که وضعیت اضطرار ملی درباره ایران که واشنگتن اولین بار روز ۱۵ مارس ۱۹۹۵ اعلام کرده، بایستی بعد از ۱۵ مارس سال ۲۰۱۹ نیز ادامه پیدا کنند.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۵ مارس ۱۹۹۵ به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۷۵ و به منظور رسیدگی به تهدیدهای غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده ایجاد می‌کنند، در ارتباط با این کشور وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.»

ترامپ خاطرنشان کرده رئیس‌جمهور ی وقت آمریکا، روز ۶ ماه مه ۱۹۹۵، با امضای یک فرمان اجرایی دیگر تحریم‌های جامعی را علیه ایران وضع کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه به یادداشت خود برای پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام اشاره کرده و ایران را به اشاعه موشکی، فعالیت‌های مخرب در منطقه و حمایت از «گروه‌های تروریستی متهم کرده است.

ترامپ تأکید کرده است: «به همین دلیل، وضعیت اضطراری اعلام‌شده در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۹۵ بایستی بعد از 15 مارس ۲۰۱۹ اجرا شوند. بنابراین، اینجانب طبق بند 202 (د) از قانون اضطرار ملی، وضعیت اضطرار ملی درباره ایران که در فرمان اجرایی شماره ۱۲۹۵۷اعلام شده را برای یک سال تمدید می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار