دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سمنان:

افسردگی از دلایل اساسی اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر است

سمنان (پانا) - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: افسردگی و مشکلات عاطفی از دلائل اساسی اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر در دانشگاه های استان است.

کد مطلب: ۹۰۱۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
افسردگی از دلایل اساسی اعتیاد دانشجویان به مواد مخدر است

محمدحسین همتی، در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: آسیب شناسی در رابطه با شیوع اعتیاد بین دانشجویان در دانشگاه ها در دستور است و تاکنون مطالعه های گسترده ای در این بخش انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات برای علت یابی شیوع اعتیاد دانشجویان در دانشگاه های شاهرود و دامغان انجام شد و آمارها در رابطه با دلایل این موضوع به طور کامل موشکافی شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان افزود: برگزاری نشست های شورای هماهنگی مواد مخدر استان به صورت تخصصی در دستور کار است و با این راهبرد تاکنون سه نشست با عنوان فرهنگی در سال 97 در سمنان برگزار شد.

همتی اضافه کرد: امروز مسائل عاطفی و اوقات فراغت در افزایش اعتیاد در بین جوانان استان تاثیرگذار است که مسئولان باید به این مهم توجه کنند.

وی تصریح کرد: با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان برای رفع مشکلات اجتماعی جوانان تلاش می شود و رفع این چالش ها در کاهش آمار اعتیاد تاثیرگذار است.

همتی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های آسیب شناسی برای کاهش اعتیاد در جامعه به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و با این راهبرد می توان برای کاهش بزهکاری های اجتماعی در استان اقدام کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: هم افزایی دستگاه های مربوط برای ریشه کنی اعتیاد در استان مطلوب است و با برنامه ریزی های اصولی برای ریشه کنی اعتیاد بین جوانان و اقشار مردم تلاش می شود.

به گزارش پانا، در سال 97 بیش از 65 گروه عوامل تولید و توزیع مواد مخدر در استان سمنان متلاشی شد و از ابتدای فروردین امسال تاکنون 665 طرح برای پاکسازی مناطق مختلف استان از مواد مخدر اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار