مدیر آموزش و پرورش ناحیه ١ استان همدان:

انسان از مشورت ضرر نمی کند

همدان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ١ همدان در مراسم همیاران مشاور آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم مشورت در زندگی به تأثیرگذاری آن در آینده و تصمیم گیری های انسان اشاره کرد.

کد مطلب: ۹۰۱۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
انسان از مشورت ضرر نمی کند

بهمن پارسا اظهار کرد: زمانی که انسان در موقعیتی قرار گیرد که به دوستی برای مشورت دسترسی ندارد اگر با دشمن خود نیز مشورت کند ضرر نمی بیند.
پارسا گفت: ما در آموزش و پرورش به هم فکری، هم اندیشی و کمک همیاران مشاور نیاز داریم.
او با بیان این که ما بیشترین اوقات خود را صرف گذراندن با دوستانمان می کنیم گفت: دوستان هر فرد تأثیر زیادی در زندگی او دارند و همواره نقش آن ها بر روح و روان آن فرد جاری است.
پارسا ضمن بیان این که دانش آموزان خیلی از حرف های خود را به والدین و معلمانشان نمی گویند گفت: دانش آموزان اغلب، حرف های ناگفته خود را به دوستان و همکلاسی هایشان می گویند که شاید این امر نشانه ی هجب و حیای آن ها نسبت به بزرگترها است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه ١ با تأکید بر این که خیلی از مطالب را باید در مدارس و خانواده دائم تکرار کرد و تذکر داد گفت: شاید بعضی نصیحت ها خسته کننده باشد ولی اگر به آن ها توجه کنیم تأثیر بسزایی در زندگی ما خواهد داشت.
پارسا گفت: سعی کنید از تجربه دیگران در زندگی خود استفاده کنید زیرا اگر کسی حرفی به شما می زند یقیناً از روی تجربه و دلسوزی و در جهت کمک به شما در زندگی و آینده است.
او ضمن بیان این که در جامعه ما کم لطفی های زیادی به حقوق زنان شده است گفت: خطر در کمین نوجوانان و جوانان ما است البته دختران نسیت به آسیب پذیرتر هستند و بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند.
پارسا با تأکید بر این که در جامعه اسلامی آموزه های دینی، ترمز خیلی از اعمال ناشایست است تصریح کرد: یکی از ویژگی های انسان مؤمن زیرکی او است که باعث می شود زندگی بهتری را در حال و آینده برای او رقم زند.
او عنوان کرد: درمدسه ایی که ٣٠٠ دانش آموز دارد وجود ١ انحراف اخلاقی هم زیاد است و روابط دانش آموزان باید به قدری با والدین و مربیان صمیمی باشد که بتوانند مسائل و مشکلات خود را به راحتی با آن ها در میان بگذارند.
او با اشاره به کمبود نیروی انسانی از همیاران مشاور خواست تا کمک حال مسئولین در آموزش و پرورش باشند تا بتوانند همه دانش آموزان را تحت پوشش و راهنمایی خود قرار دهند.
پارسا در پایان با بیان اینک ه در دنیای امروز بیشترین آسیب وارده به خانواده ها و فرزندان آن ها از طریق فضای مجازی است از همیاران مشاور خواست آگاه، هوشیار، آشنا با معضلات و علم روز جامعه باشند.
سحرشهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار