برگزیدگان جشنواره پویانمایی «شار» در مازندران مشخص شد

«زمین» جایزه نخست را به دست آورد

ساری (پانا) - نخستین جشنواره پویانمایی استانی کودک ونوجوان «شار» از  برگزیدگانش تقدیر کرد..

کد مطلب: ۹۰۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان جشنواره پویانمایی «شار» در مازندران مشخص شد

نخستین جشنواره پویانمایی « شار» در سطح کودک و نوجوان و مربیان با گرامی‌داشت سال‌ها تلاش «وجیه‌الله فرد مقدم» از پیش‌کسوتان عرصه پویانمایی کانون در استان مازندران برگزار شد.

کانون پرورش فکری مازندران بر همین اساس، از ابتدای امسال با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کار خود را آغاز نمود و اکنون پس از دریافت آثار تولید شده در سطح کودکان ونوجوانان ومربیان کانون، اولین جشنواره پویانمایی در استان کلید خورد.

این رویداد هنری در بخش جنبی‌اش با برگزاری کارگاه نقد و بررسی آثار توسط «علیرضا اوجی» و پرسش و پاسخ شرکت کنندگان در سینما کانون ساری صورت گرفت که با استقبال مربیان،اعضا و هنرمندان حوزه انیمیشن همراه بود.

مدیر کل کانون مازندران در این مراسم با بیان اهداف این جشنواره گفت: جشنواره پویانمایی کودک ونوجوانان مازندران با عنوان «شار» با هدف آشنایی نسل آینده ساز جامعه با موضوعات زیست محیطی، انرژی و اجتماعی شکل گرفته است و آثار تولیدی این جشنواره در دوبخش: اعضا (کودک و نوجوان ) و مربیان با موضوع‌های؛ اصلاح الگوی مصرف انرژی (آب، برق و...)- تفکیک زباله- حقوق شهروندی- پسماند و محیط زیست مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

محمد علی یزدان شناس به برگزاری 22 سال جشنواره پویانمایی کانون کشور درسطح ملی و بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت این هنر و سال‌ها فعالیت کانون در این حوزه ما را بر آن داشت تا به شکل جدی این هنر را در سطح مربیان و اعضای مراکز فرهنگی و هنری مازندران بسط و گسترش دهیم.

یزدان شناس افزود: بر همین اساس از یک سال گذشته اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای مربیان نمودیم و مربیان نیز با آموزش این هنر در سطح مراکز، اعضا را به صورت جدی در حوزه پویانمایی فعال نمودند و حاصل آن برگزاری نخستین جشنواره استانی پویانمایی در حوزه کودک ونوجوان شد.

این مسوول با تاکید بر استمرار و تقویت این جشنواره و تاثیر آن در فرهنگ سازی و استفاده بهینه از منابع و حفاظت از آن؛ نقش دستگاه‌های مرتبط را در حمایت از این رویداد فرهنگ ساز و استفاده بهینه از منابع مهم عنوان کرد.

هیات داوران این جشنواره با ترکیب علیرضا اوجی، نعمیه خنکدار وحمیده ناجی جایزه رتبه نخست جشنواره را به اثر «زمین» از مرکز دلگشا با مربی‌گری طیبه محبوب و اعضای آن عباس حسن‌پور، سعید حسن‌پور، اشکان مشعشعی اهدا کرد.

رتبه دوم نیز نیز به مرکز گلوگاه با مربی‌گری مائده موجرلو و اعضای این مرکز: محمدرضا موجرلو، متین امیرخانلو، رضا شفاهی، کیارش شفاهی اختصاص یافت.

بر همین اساس مرکز شماره دو چالوس با مربی‌گری طیبه محجوب و اعضای آن: امیرمحمد پیله ور، ابوالفضل اسحاق زاده، امیرحسین رضایی، مهرشاد صبوری و محد پارسا شمس، رتبه سوم جشنواره را کسب کردند.

هیات داوران جشنواره مرکز تنکابن را شایسته تقدیرعنوان کرد و از خانم صیادی نژاد مربی مرکز و اعضای آن: حسین خدایاری ، امیرمحمد غنمی، رادین رادش، سید پویان حسینی با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

جایزه ویژه داوران به احمد خداداد (جایزه ویژه هیات داوران) و مژگان قربان مسرور (مربی برگزیده) اهدا شد.

از سید مصطفی صالحیان و سمیه جلالی، دو مربی فعال در بخش تلاش هنرمندانه مربیان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار