آخرین نشست سالانه معاونین پرورشی لامرد؛

نظری:حوزه پرورشی به نیروی انسانی و پول برای انجام وظایف خود نیاز دارد

لامرد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: اگر به دنبال رفع نواقص هستیم و هستند باید نیروی انسانی کافی به همراه اعتبارات لازم در اختیار حوزه پرورشی قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۰۰۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نظری:حوزه پرورشی به نیروی انسانی و پول برای انجام وظایف خود نیاز دارد

محمد نظری در آخرین نشست سالانه معاونین پرورشی و مربیان تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش لامرد با بیان اینکه متولی تربیت همه ارکان نظام هستند، گفت: این مسئولیت به تمامی قوا، رسانه ها، خانواده و دیگر بخش های جامعه محول شده است که در زیر مجموعه همه ارکان، آموزش و پرورش نیز حضور دارد و حوزه پرورشی نیز در حد توان خود، مسئولیت دارد.
این مقام مسئول افزود: پس نباید نواقص و اشکالاتی که وجود دارد را تنها به آموزش و پرورش و حوزه پرورشی و فعالان در این حوزه مرتبط دانست.
نظری با بیان اینکه حوزه پرورشی متولی انجام فعالیت های پرورشی است و نه تنها متکفل تربیت، اضافه کرد: انجام فعالیت بر اساس یک سری دستور العمل و بخشنامه های متمرکز صورت می پذیرد که به دلیل عدم تناسب با نیازهای نسل نو دارای نقص هستند و در حوزه اجرا با نقص روبرو می شوند.
معاون پرورشی آموزش و پرورش فارس با تشریح بخشی از عملکرد صورت گرفته ابراز داشت: به زعم کارشناسان،فعالیت های صورت گرفته علیرغم همه کمبودها خوشبختانه با راندمان بسیار بالا صورت پذیرفته و نمره همکاران در این حوزه قابل قبول است که به عنوان مثال طی سال گذشته در استان فارس یک میلیون و پانصد و هفتاد هزار نفر روز اردو داشتیم.
وی با اشاره به اینکه 32 هزار نفر به مناطق جنگی در قالب اردو های راهیان نور اعزام شده اند خاطر نشان کرد: 1300 نفر روحانی و ۳۵۰۰ نفر همکار فرهنگی به عنوان ائمه جماعت در مدارس مشغول هستند و همچنین در حوزه قران و عترت و نماز 65 عنوان کتاب با تیراژ 500 هزار نسخه چاپ و توزیع شده است. حدود ۷۸ درصد دانش آموزان در تشکلهای پیشتازان،بسیج،انجمن اسلامی عضوند و ۵۶۰۰ شورای دانش آموزی فعال در مدارس داریم
او افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری هر ساله در سالروز بزرگداشت مقام معلم موید این امر است که بیشترین دغدغه ایشان نیز در حوزه تربیتی است .
نظری ادامه داد: بر اساس قانون احیای معاونت پرورشی، می بایست برای هر مدرسه با هر میزان دانش آموز 1 نفر به عنوان مربی پرورشی حضور داشته باشد که نیاز استان فارس 9300 نفر است و باید اعلام کنم که تنها 1700 نفر مربی پرورشی تخصصی داریم که با همت دوستان ما در حوزه آموزشی این رقم به حدود 3 هزار نفر رسیده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد : اگر به دنبال رفع نواقص هستیم و هستند باید نیروی انسانی کافی به همراه پول واعتبارات لازم در اختیار حوزه پرورشی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار