نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر ساری

بعید می‌دانم نیروگاه زباله‌سوز ساری سال 98 هم به بهره‌برداری برسد

ساری (پانا) - نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در حال حاضر پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری پیمانکار ندارد، احتمال اینکه این پروژه در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد را ضعیف دانست.

کد مطلب: ۹۰۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بعید می‌دانم نیروگاه زباله‌سوز ساری سال 98 هم به بهره‌برداری برسد

علی‌اکبر زلیکانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، در پاسخ به سوالی پیرامون پیشرفت فیزیکی پارک بانوان در ساری گفت: «پارک بانوان شهر ساری با ۹ هکتار مساحت قرار بود کاملا محصور باشد اما با توجه به ساختمان‌های بلندی که در اطراف آن ساخته شده است، نیاز به ۱۰ میلیارد اعتبار برای پوشش اطراف دارد.»

او اظهار امیدواری کرد که این پارک در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

نائب‌رییس شورای اسلامی شهر ساری آسفالت معابر شهری، ادامه مسیر بلوار داراب بعد از پل کابلی، فاز دو پارک ملل که هم ماهیت ملی دارد هم پروژه‌ای است که در ایجاد اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای مجموعه شهری نقش دارد را پروژه‌های اولویت‌دار سال ۹۸ در شهرداری ساری برشمرد.

دولت و مجلس عملکرد مناسبی نداشتند

به شورا نمره 10 می‌دهم

زلیکانی در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات سال آینده‌ی مجلس گفت: «دولت و مجلس عملکرد مناسبی نداشتند. به شورا اما نمره ده می‌دهم. اتفاقات جدیدی در سال انتخابات سال آینده خواهد افتاد.‌ به عنوان اعضای شورا بخشی از مردم هستیم؛ تلاش می‌کنیم گزینه‌هایی انتخاب شوند که شو من نباشند که فقط نمایش می‌دهند. در قضیه انتقال آب دریای خزر، نماینده‌های ما کتک هم خوردند اما در نهایت با ۸۱ درصد آراء تصویب شد.
کسانی که از حوزه ساری و میاندورود از لیست دولت رأی آوردند، مدعی هم هستند که روابطشان با استاندار خیلی خوب است، به جای پاسخگویی، صرفا می‌خواهند از منافع همراهی با دولت بهره برند و در عین حال از دولت انتقاد هم کنند تا رأی مخالفان را هم داشته باشند. مردم دیگر فریب نخواهد خورد.»

«رأی دادن مؤثرتر از رأی ندادن است. مشخص نیست آن عده که رأی می‌دهند و به جای ما تصمیم می‌گیرند از چه قشری هستند.‌»

عضو کمیسیون عمران شورای شهر ساری در مورد عدم حضور شهردار در جلسات شورای شهر گفت: «به این علت است که نمی‌خواهد فضای مدیریت شهری به تنش و درگیری کشیده شود. او بیشتر اهل عمل است تا حرف. زمانی که عبوری شهردار ساری شد، بودجه آن ۸۰ میلیارد تومان بود و امسال بودجه خالص شهرداری به ۶۱۰ میلیارد تومان رسید. بودجه سال ۹۷ صد در صد محقق شد و علاوه برآن ۱۰۰ میلیبارد متمم هم می‌خورد.»

زلیکانی با بیان اینکه درآمد پایدار شهرداری مشکل تمام شهرداری‌های کوچک و بزرگ کشور است، ادامه داد: « از سال ۶۲ شهرداری‌ها به عنوان نهادهای خودگردان موظف شدند که منابع خود را تأمین کنند و هرچه گذشت میزان کمک‌های دولتی به شهرداری کمتر شد.
درآمد پایدار یعنی شهرداری‌ها با کمترین توجه به مسائل اقتصثادی کشور، سازوکاری داشته باشند که ایجاد درآمد کند.‌ بدون اینکه حاکمیت به ویژه دولت به شهرداری‌ها و ‌مدیریت شهری برای پیشبرد سیاست‌های خود نقش دهد، برایرشهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد نخواهد شد.»

او درمورد شائبه هدیه ۵۰ میلیارد ریالی به یک پیمانکار در جریان پروژه زیرگذر شهید علمدار آن را توهین به شورا تلقی کرد و گفت: «یک اشکال در در حوزه متره و برآورد در شهرداری وجود دارد و آن این است که برای انجام پروژه‌ها مطالعات فاز صفر انجام نمی‌شود. نیروگاه زباله‌سوز ساری هم بدون مطالعات فاز صفر کلنگ زده شد. پروژه زیرگذر شهید علمدار هم بر مبنای مطالعات زیرگذر میدان فرح‌آباد شروع شد و بعد دیده شد که بستر به شدت ناپایدار است. اختلاف قیمت نیز از همین‌جا شکل گرفت.»

به نظر من بعید است نیروگاه زباله‌سوز ساری در سال ۹۸ هم به بهره‌برداری برسد

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر ساری به شرایط فعلی نیروگاه زباله‌سوز ساری اشاره کرد و گفت: «پیمانکار نیروگاه زباله‌سوز شهر ساری به دلیل عدم رضایت از پیشرفت فیزیکی پروژه، برکنار شد و در حال حاضر پروژه پیمانکار ندارد. به نظر من بعید است در سال ۹۸ هم به بهره‌برداری برسد، علی‌رغم اینکه از آن دست پروژه‌هاست که پول دولت را دارد اما در اجرا خوب عمل نشده است.
در مورد مافیای زباله در شهر ساری، زباله باید در کمترین فاصله نسبت به شهر دفع شود. هیچ کجای دنیا زباله را در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهر دفع نمی‌کنند. معلوم است که اتفاقات بدی رخ خواهد داد. به محیط زیست آسیب زدن و هزینه زیادی به شهر تحمیل می‌شود.
۳۰ تا ۴۰ میلیارد هزینه حمل زباله در سال داریم.»

زلیکانی که اخیرا درگیر یک پرونده شکایت است، توضیح داد: «تاکنون چند پرونده قضایی داشته‌ام و از همه آن‌ها تبرئه شدم در مورد این پرونده آخری نیز قطعا تبرئه می‌شوم، نشر اکاذیب نبود. من عضو فضای مجازی نیستم به جز اینستاگرام. اما به نام من در فضای مجازی مطلبی انتشار دادند. من نه مسائل اخلاقی دارم و نه مالی و با این سناریوها می‌خواهند مرا حذف کنند.»

از عملکرد شورا راضی نیستم

او با تأکید بر اینکه از عملکرد شورا راضی نیستم، گفت: « فکر می‌کنم هیچ‌کس راضی نیست. پرسیدید اگر شورا نبود چه اتفاقی می‌افتاد. من می‌پرسم اگر مجلس نبود چه اتفاقی می‌افتاد؟ اگر در هر نهادی برای مردم کار نشود، با نبودش هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
نظارت شورا بر عملکرد ضعیف است. البته دستگاه‌های زیادی بر عملکرد شوراها نظارت دارند. ما بر تمام دستگاه‌هایی که در حوزه مدیریت شهری کار می‌کنند اما یک لشکر باید مراقب ما باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار