معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان خبر داد:

اسکان مسافران نوروزی تا آخرین روز تعطیلات

همدان (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که در مهم ترین سرچشمه دین، قرآن 7 مرتبه به سفر اشاره شده است نوروز را بهترین نقطه تلاقی فرهنگ ایرانی و اسلامی بیان کرد و یکی از مبانی تأکید شده در سند تحول بنیادین را استفاده از موقعیت ها به بهترین نحو در جهت آرامش معلمان و استراحت روحی و جسمی آن ها عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۰۰۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اسکان مسافران نوروزی تا آخرین روز تعطیلات

محمد بداغی با با بیان این که استان همدان به جهت اقدامات خوبی که در حوزه گردشگری و اسکان داشته جز 6 استان برتر کشور محسوب می شود گفت: ما باید وضعیت موجود را حفظ کرده و آن را ارتقا دهیم و بعد از هر اسکان، برنامه ریزی اسکان بعدی را انجام دهیم.

بداغی با بیان این که 166 فضا در سراسر استان جهت اسکان مسافران نوروزی آماده شده است تصریح کرد: فضای اسکان دائمی ما شامل 95 اتاق در مجتمع های فرهنگی و رفاهی است که در سراسر سال آماده خدمات رانی به فرهنگیان هستند و در ایام نوروز نیز خدمات ویژه به مسافرین ارائه می دهند.

بداغی با اشاره به این که در نوروز 96 تعداد مسافران 93 هزار و 126 نفر در روز و در سال 97، 151 هزار و 741 نفر در روز بود اعلام کرد: در حالی که پیش بینی ما برای ورود مسافران به استان در نوروز 97، 40% بود اما با 60% مسافر در همدان نسبت به سال 96 مواجه شدیم.

او افزود: با توجه به قابلیت های بی شمار استان همدان در حوزه گردشگری و تمدنی و رویداد 2018 پیش بینی می شود سال 98، رشد 15 درصدی مسافر را در استان داشته باشیم به همین دلیل در نظر داریم مراکز اسکان نوع ج را نیز به درجه الف و ب ارتقا دهیم.

بداغی ادامه داد: ما دارای 172 مرکز ویژه، 1081 مرکز درجه الف و 212 مرکز درجه ب هستیم که امیدواریم مراکز درج ب را بتوانیم در تابستان 98 و نوروز 99 به نوع الف ارتقا دهیم.

معاون پشتبانی آموزش و پرورش استان از فعالیت 325 نفر از همکاران فرهنگی در اسکان مسافران نوروزی خبر داد و بیشترین تعداد مسافر در نوروز 97 را از استان های آذربایجان شرقی، خوزستان، آذربایجان غربی، اصفهان و تهران اعلام کرد.

او با بیان این که تا امروز 494 خانوار که شامل 2192 نفر می باشند رزرو اینترنتی اسکان نوروزی را انجام داده اند گفت: اسکان نوروزی ما عملاً از 3 اسفند به صورت رزرو اینترنتی شروع شده و تا 24 اسفند ادامه دارد و بعد از آن رزرو اینترنتی بسته شده و اسکان به صورت حضوری می باشد که در رزرو اینترنتی مراکز رفاهی، اردوگاه ها، خوابگاه های ورزشی و دانش آموزی برای اسکان در نظر گرفته می شود اما در رزرو حضوری مدارس جهت اسکان مسافرین معرفی می شوند.

بداغی گفت: از اهداف ستاد اسکان این است که اسکان مسافرین به صورت متمرکز نباشد و مسافرین در شهرستان های دیگر استان پخش شوند تا علاوه بر آشنایی با اقصی نقاط استان، مناطق دیگر نیز بتوانند ظرفیت های خود را برای سفیران سایر استان ها به نمایش بگذارند.

او با اشاره به این که در استان 19 پایگاه به اسکان مسافرین نوروزی اختصاص داده شده گفت: درآمدهای 19 پایگاهی که برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده جهت تأمین هزینه های مربوط به نیروهای فعال در این حوزه ها، پرداخت قبوض آب و برق، تعمیر و تجهیز و ارتقاء مدارس به نوع الف و نوع ویژه و هزینه سیستم ها و سامانه های پشتیبانی اسکان می شود.

بداغی با تأکید بر این که مهم ترین و مؤثرترین منابع در هر حوزه منابع انسانی هستند ادامه داد: عملیاتی ترین افراد در حوزه اسکان سرایدارها هستند که ارتباط مستقیم با مسافرین را دارند لذا برای آن ها کلاس آموزشی برگزار خواهیم کرد تا بهترین برخورد را در مواجهه با سفیران استان های دیگر داشته باشند.

معاون پشتبانی آموزش و پرورش استان بیان کرد: در طول تعطیلات از اداره میراث فرهنگی، سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی و بازرسان و بازدیدکنندگان خواسته ایم تا مسائل و مشکلاتی را که در مراکز استان مشاهده می کنند بازتاب دهند و بعد از تعطیلات طبق گزارش های ارائه شده ضمن تقدیر آنلاین از سرایدارهای برگزیده برای آن ها هزینه نقدی و سفر خارج از استان نیز در نظر گرفته می شود.

او گفت: از آنجا که مسافران، سفیران خوبی برای استان و آموزش و پرورش خواهند بود رضایت آن ها در زمان اسکان برای ما بسیار مهم است.

بداغی با بیان این که مراکز اسکان اغلب از نوع الف یا ب هستند اظهار کرد: با توجه به تصمیمات ستاد اجرایی خدمات سفر در 1 و 2 اسفند به علت بالا بودن تعداد مسافران به ناچار از مراکز اسکان نوع ج نیز استفاده می شود.

او با اشاره به این که بهترین نوع سفر آن است که از مبدأ محل اسکان مشخص شده باشد گفت: مهلت اسکان مسافرین حداکثر تا 3 روز می باشد و در صورتی که ظرفیت اسکان وجود داشته باشد آن ها می توانند این مدت را تمدید کنند.

بداغی با یادآوری این که در سال های گذشته اسکان مسافران تا پایان نوروز و آخرین فرد مراجعه کننده به این مراکز انجام می شد گفت: امسال به خاطر شرایط ویژه تا آخرین روز تعطیلات مسافرین می توانند از مراکز اسکان استفاده کنند.

بداغی اظهار کرد: مدارس اسکان پذیر معمولاً 5 نفره و 5 تخته می باشند اما در مراکز رفاهی اتاق ها بسته به نفرات متفاوت است.

بداغی در ادامه با اشاره به این که در نوروز 96، 84 درصد از مسافران پذیرش شده فرهنگی و 16 درصد از آن ها غیرفرهنگی بوده اند گفت: اسکان مسافرین غیرفرهنگی نیز توسط این ستاد پوشش داده می شود اما مبالغ اسکان برای آن ها بیشتر از مسافران فرهنگی است.

او در ادامه افزود: قیمت مراکز اسکان با توجه به نوع درجه بندی این مراکز برای فرهنگیان از 21600 تا 90500 تومان متغیر است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی با بیان این که نوع مراکز اسکان به سمت فرهنگیان ارتباط ندارد عنوان کرد: حق انتخاب مراکز اسکان با اولین کسی است که اقدام به پذیرش کند حالا مدیر باشند یا معلم فرقی ندارد.

او بیان کرد: اسکان مسافرین در روزهای اول نوروز 100 درصد است اما در روزهای بعد 80 درصد اسکان در این مراکز صورت می گیرد.

بداغی گفت: بنا بر تأکید مدیریت بحران استانداری به دلیل شرایط خاص آب و هوایی در ایام نوروز، برخی مدارس در شهرهای بین راه مثل منطقه گردنه اسدآباد، گردنه آوج، ملایر و فامنین برای اسکان ضروری مسافران آماده باش هستند همچنین در محل اسکان مسافرین آدرس و شماره تماس سایر مراکز خدمات رسان مثل بمارستان ها، درمانگاه ها، نانوایی ها و غیره به صورت پوستر نصب می شود.

او در پایان ضمن تشکر و قدردانی از خبرنگاران به نقش مؤثر و بی بدیل رسانه ها در تمام حوزه ها اشاره کرد و گفت: خبرنگاران اولین گروهی هستند که ستاد اسکان فرهنگیان استان در خصوص اسکان نوروزی با آن ها جلسه دارد و به جهت ارتباط تنگاتنگ و دوسویه خبرنگاران با این ستاد، آن ها می توانند نقش مهمی در انعکاس اخبار مربوطه داشته باشند.

سحر چهاردولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار