رئیس کمیته امداد خبر داد

پرداخت عیدی مددجویان در قالب سبد کالا تا هفته آینده

تهران (پانا) - رئیس کمیته امداد از افزایش ۵۰ درصدی مشارکت مردم در جشن نیکوکاری خبر داد و گفت براساس مذاکرات انجام شده و موافقت دولت، سبد کالای نقدی به ارزش ۲۰۰ هزار تومان تا پایان سال به مددجویان پرداخت می‌شود.

کد مطلب: ۹۰۰۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت عیدی مددجویان در قالب سبد کالا تا هفته آینده

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، سیدپرویز فتاح در نشست خبری با تبریک ایام ماه رجب و فرا رسیدن سال جدید، به تشریح اقدامات و عملکرد کمیته امداد در سال ۹۷ و برنامه‌های پیش روی امداد برای سال ۹۸ پرداخت.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ سالی سخت برای همه مردم به ویژه برای مددجویان امداد بود، گفت: تلاش کردیم با برنامه‌ریزی و همراهی دولت، مجلس و مردم، عملکردی داشته باشیم که نتیجه آن آرامش حاکم بر جامعه هدف کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه اقشار تحت پوشش امداد ضعیف‌ترین افراد جامعه هستند، افزود: با وجود همه سختی‌ها، به آینده امیدواریم و از ناحیه مددجویان امداد نگرانی نداریم.

فتاح از واریز یارانه اسفند مددجویان در شب گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: فردا شب آخرین مستمری سال ۹۷ برای تمامی افراد تحت پوشش کمیته امداد واریز می‌شود.

وی به انجام مذاکرات با رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر رفاه برای پرداخت سبد کالا به مددجویان اشاره و تاکید کرد: براساس هماهنگی انجام شده با وزارت رفاه، امید زیادی داریم که سبد کالا به عنوان عیدی، به صورت نقدی با ارزش میانگین ۲۰۰ هزار تومان تا هفته آینده به خانواده‌های تحت حمایت ارائه شود.

رئیس کمیته امداد در مورد نحوه تخصیص بودجه این نهاد در سال ۹۷ گفت: از مجموعه ردیف‌های بودجه، تبصره ۱۴ بیش از ۹۵ درصد تخصیص داشته و همچنین در اعتبارات مصوب برای وام مددجویان از محل شبکه بانکی، ۹۷ درصد اعتبارات محقق شده و با توجه به زمان باقی مانده، ۱۰۰ درصد تبصره ۱۶ عمل خواهد شد. از این محل ۱۱۰ هزار فقره وام پرداخت شد.

فتاح از پرداخت ۴۷۰ میلیارد تومان وام روستایی از محل صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: سال آینده دو هزار میلیارد تومان از محل وام پایدار اشتغال روستایی جذب و پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال کمک‌های مردمی ۳۵ درصد رشد داشت. همچنین براساس گزارشات دریافتی تا روز گذشته، میزان مشارکت مردم در جشن نیکوکاری بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: در سال ۹۷ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان وام ضروری از محل منابع امداد پرداخت شد و صف وام ضروری شکسته شد. بر این اساس ۳۰۰ هزار فقره وام ضروری با کارمزد ۳ درصد پرداخت شد که از ابتدای سال ۹۸ کارمزد این وام حذف خواهد شد.

فتاح به افزایش کمک هزینه جهیزیه برای سال آینده اشاره کرد و گفت: امسال صف جهیزیه هم شکسته شد.

وی از افزایش مستمری مددجویان برای سال ۹۸ خبر داد و تاکید کرد: از فروردین ۹۸ مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین سرانه‌های خدمت به مددجویان متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یابد.

رئیس کمیته امداد از همکاری مناسب رسانه ملی، شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌ها در پخش تبلیغات و تیزرهای کمیته امداد تشکر کرد و افزود: رسانه ملی همکاری خوبی در این زمینه داشته و شهردار تهران شخصا آمادگی خود را اعلام کرده و فضاهای شهری را در اختیار امداد قرار داده است.

فتاح به اجرای کامل قانون بازنشستگی در کمیته امداد اشاره کرد و افزود: امسال ۴۵ سفر استانی به منظور بازدید از وضعیت خدمات‌رسانی به مددجویان امداد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در فاصله زمانی یک ساله پس از زلزله کرمانشاه، ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان امداد ساخت و پس از تجهیز، به مددجویان زلزله زده تحویل داد.

رئیس کمیته امداد در مورد وام اشتغال مددجویان گفت: وام اشتغال تبصره ۱۶ در بودجه ۹۸ به ۳۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سقف وام پرداختی از ۲۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

فتاح از پیش‌بینی افزایش ۴۰ درصدی کمک‌های مردمی برای سال ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: براین اساس امیدواریم مشارکت مردم در سال آینده به ۲۸۰۰ میلیارد تومان برسد.

وی افزود: در سال ۹۷ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شد و ۶۵۰ میلیارد تومان صدقه از محل طرح اکرام ایتام دریافت شد. همچنین ۴۵۰ میلیارد تومان زکات به کمیته امداد پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به انجام چهار تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ساخت مسکن در مناطق محروم کشور، ادامه داد: کمیته امداد ساخت پنج هزار مسکن در خراسان جنوبی، هزار واحد برای خانواده‌های ایتام، پنج هزار واحد برای استان کرمان و شش هزار واحد در سیستان و بلوچستان را متعهد شده است.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بیمه درمان مددجویان شهری به بیمه سلامت منتقل شده و تمامی مددجویان در شهرها از بیمه سلامت برخوردار می‌شوند. از این پس تمرکز کمیته امدادبر بیمه مکمل است و این بیمه تقویت خواهد شد.

فتاح از کاهش تعداد صندوق‌های صدقات در معابر خبر داد و گفت: در سال جاری تعداد صندوق‌های صدقات در معابر ۱۰ درصد کاهش داشت و این روند در سال آینده ادامه خواهد داشت. تمام سعی ما این است که به سمت پرداخت الکترونیکی حرکت کنیم و امسال مردم حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق غیر حضوری و الکترونیکی به کمیته امداد کمک کردند.

رئیس کمیته امداد در مورد واگذاری مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان امداد گفت: در این زمینه ۵۰ هزار واحد سهمیه داشتیم که در حال حاضر ۱۰ هزار واحد با پیشرفت بالای ۵۰ درصد آماده خرید و واگذاری به مددجویان است.

وی اضافه کرد: با اجرای سیاست‌های مسکن در امداد، سال آینده هیچ یتیمی بدون مسکن مناسب ملکی نخواهد بود. همچنین در روستاها تمام مددجویان صاحب مسکن خواهند بود و در شهرها به دلیل شرایط سخت خرید مسکن، مددجویان مشکلی از بابت رهن و اجاره مسکن نخواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار