با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر؛

همایش اختتامیه داستان کوتاه مدارس استعدادهای درخشان قطب 2 کشور برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_در آیینی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و معاون مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان همایش اختتامیه داستان کوتاه مدارس استعدادهای درخشان قطب 2 کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش اختتامیه داستان کوتاه مدارس استعدادهای درخشان قطب 2 کشور برگزار شد

ناصر کرمی در همایش اختتامیه داستان کوتاه مدارس استعدادهای درخشان قطب 2 کشور در دشتستان اظهار داشت:داستان کوتاه مهارت بالایی می خواهد تا نویسنده پیام و عناصر داستان را در چند جمله و کلمه کوتاه بیان کند و ساعت ها انسان ها را با داستان همراه و به فکر کردن مشغول کند.

کرمی با بیان این که دانش آموزانی که در این وادی وارد شده اند باید با مطالعه قلم خود را شیوا کنند ادامه داد: سعی بر این است که استعدادهای دانش آموزان شناسایی و هدایت شوند، هرچند که انتظار می رود که تیزهوشان پزشک و مهندس شوند ولی کشف استعدادهای دیگر آنان می تواند سبب شناسایی افرادی چون استاد شهریار در زمینه ادبیات شود که جهان امروزه او را می شناسند.

وی تصریح کرد: توجه به تاریخ و ادبیات هر کشور مقوله ای است که هرکس با هر تخصص و استعدادی باید بخشی از توانایی های خود را در زمینه آن صرف کند.

کرمی با اشاره به این که مقوله ادبیات و تاریخ بسیاری از خلاء های زندگی را پر می کند تاکید کرد: جوانان باید با ادبیات و تاریخ کشور خود و جهان آشنایی نسبی داشته باشند و ضروری است که با مطالعه ادبی، بزرگان و مفاخر ادبیات پارسی را بشناسند.

معاون مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و دانش پژوهان جوان نیز در این همایش اظهار داشت: زمانی برنامه ریزی آموزشی و پرورشی مدارس تیزهوشان خوب صورت گرفته است که شاهد استعداد و توانایی دانش آموزان تیزهوشان در رشته های مختلف هنری و ادبی باشیم.

عنایت سالاریان افزود: آموزش و پرورش استان بوشهر با تلاش های ارزنده مدیرکل و همه فرهنگیان طی سال های اخیر از پویایی خوبی برخوردار بوده است.

وی با بیان این که همه از دانش آموزان تیزهوش انتظار توانایی های علمی دارند تصریح کرد: همه استعدادهای دانش آموزان باید شناسایی و بکار گرفته شود تا آینده ای درخشان در انتظار این دانش آموزان باشد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این همایش اظهار داشت: میزبانی از مسئولان وزارت متبوع و دانش آموزان استعداد های درخشان سایر استان ها برای برگزاری این همایش ادبی افتخاری برای آموزش و پرورش دشتستان است.

سید حسن لواسانی فرد تصریح کرد: داستان کوتاه نقش ارزنده ای در پرورش قدرت تخیل انسان دارد و تخیل پردازی سبب رشد و بروز خلاقیت ها و استعدادهای افراد می شود.

گفتنی است همایش اختتامیه داستان کوتاه مدارس استعدادهای درخشان قطب 2 کشور با حضور دانش آموزانی از استان های اصفهان، فارس، خوزستان و بوشهر به میزبانی مدرسه استعدادهای درخشان فرزانگان برازجان برگزار شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار