بازدید اعضای شورای اسلامی شهرستان ری از جشنواره بومی محلی حسن آباد فشافویه

فشافویه(پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری ، تجریش و روسای شورای اسلامی و میراث فرهنگی شهرستان ری از کاروانسرای شاه عباسی کنارگرد محل اجرای جشنواره بومی محلی حسن آباد فشافویه بازدید بعمل آوردند.

کد مطلب: ۹۰۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید اعضای شورای اسلامی شهرستان ری از جشنواره بومی محلی حسن آباد فشافویه

حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خصوص این جشنواره اظهارکرد: این جشنواره با چهل غرفه صنایع دستی، سوغات محلی و عشایری جنوب پایتخت همچون جاجیم، سفال، گلیم، شیرینی‌های سنتی و غذاهای محلی و با هدف شناساندن فرهنگ و قدمت این شهرستان به مردم و جذب گردشگر داخلی و خارجی آغاز به کار کرده است.

او در ادامه با اشاره به امکانات اجتماعی و فرهنگی حسن‌آباد شهر ری، افزود: در گذشته غلات و امکانات مردم تهران را در این منطقه تهیه می‌کردند، اما متأسفانه در دهه چهل و پس از احداث سد امیرکبیر، آب‌رسانی به این منطقه کاهش یافت و سبب مهاجرت مردم فشافویه به دیگر بخش‌های ری شد. اما خوشبختانه اقداماتی صورت گرفته تا برخی از اهالی بازگردند و به احیاء و آبادسازی زمین‌های خود بپردازند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، با اشاره به اینکه منطقه شهرری و فشافویه امکانات گردشگری بسیار مناسبی را در خود جای داده ، گفت: حسن‌آباد فشافویه میزبان آثار تاریخی بسیاری از جمله بقعه شیخ کلینی، پلی مربوط به دوران قاجار، یخچال و سردخانه‌ای متعلق به زمان صفویان و کاروانسرای عباسی است.

/خبرنگار:سما شاهوار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار