منافع ایران و جمهوری آذربایجان با اتصال خط ریلی اردبیل حتمی است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل گفت: اتصال خط ریلی این استان به جمهوری آذربایجان منافع دو کشور را تامین می‌کند و مورد استقبال قرار گرفته است.

کد مطلب: ۹۰۰۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
منافع ایران و جمهوری آذربایجان با اتصال خط ریلی اردبیل حتمی است

اکبر بهنامجو در نشست با مدیر عامل جدید شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به طور حتم و بدون تردید می‌توان گفت که اتصال خط ریلی این استان به جمهوری آذربایجان منافع دو کشور را تامین می‌کند که این امر مورد استقبال قرار گرفته است .

او افزود: مطالعات و نقشه‌برداری احداث خط ریلی و اتصال آن به خط ریلی جمهوری آذربایجان با پیگیری‌های مجدانه استانداری اردبیل، به سرعت در حال انجام است که تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته و تلاش و جدیت ما توسعه روند سرعت اجرایی این پروژه اولویت‌دار است .

استاندار اردبیل تصریح کرد: اتصال ریلی شمال استان به جمهوری آذربایجان مکمل سایر خطوط ریلی کشور خواهد بود‌ که با توجه به این مسئله در حقیقت خط ریلی استان اردبیل یک ملزوم مهم و اساسی به شمار می‌رود که باید تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف مورد نظر در امر تکمیل این پروژه انجام دهیم .

بهنامجو بیان کرد : خط ریلی استان به جمهوری آذربایجان به یکی از کریدور مهم ریلی شمالغرب کشور در آینده تبدیل شود و پایانه مرزی فعال بیله‌سوار در کنار راه آهن و نیز تصویب منطقه آزاد تجاری و اقتصادی شمال استان توسعه و تحول عظیم اقتصادی استان به ویژه منطقه مغان را رقم خواهد زد .

او افزود: نیاز است تمام اهتمام خود را برای تسریع در روند اجرایی این پروژه به کار گیریم و جدیت تمام در این عرصه موفق عمل کنیم تا شاهد خروجی‌های مورد انتظار و اساسی در این زمینه باشیم و با حل مشکلات موجود در این زمینه به تمامی اهداف خود در راستای خدمتگزاری به مردم و رفع مطالبات آنان دست یابیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار